Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikalsk inspirasjon/låtskriving og misbruk av dvs substanser


Backslash

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

"Jeg står her og oppfordrer til att heroin og andre stoffer ikke er så jævla dumme som de høres ut!" - Audun.

:P

sorry, but drugs are bad, mkay?

He he. Vi vet vel alle at mr. Richards ikke har vært nykter siden 1963, og det var bare et svar/innlegg i henhold til trådtittelen.

Har aldri vært pro-drugs på noen som helst måte, men poenget er at noen av rockens største øyeblikk har blitt unnfanget i en eller annen slags rus. Jimi Hendrix, Stones, Beatles, Led Zeppelin, Black Sabbath osv. Nå skal det og sies at noen av de nevnte artisters flaueste øyeblikk også er et resultat av en eller annen form for rus.

Uansett: Jeg har aldri, og kommer aldri til å oppfordre noen til å ruse seg på hverken det ene eller andre, bare så det er sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da fælt så bastantiske vi var i dag da...hvor gammel er du sa du...13?

Det er ganske morsomt, det i seg selv å være full, eventuellt høy på andre stoffer, endrer oppførselen din ganske så betraktelig, dette er vel opplagt for de aller fleste. Jeg har jammet og hatt spillejobber med folk som har vært høye, og det er ikke spes morro, jeg har selv spilt i fylla, og det er heler ikke spesiellt bra, MEN, hvis man sitter som låtskriver, enten alene eller med andre, så tror jeg ikke en pils nødvendigvis skader, og merk mine ord, ikke heller sterkere stoffer enn som så.

Jeg drikker alkohol gjevnlig, gjerne i sammenheng med studentfester og helgemorro, sjeldent i ukene, og om noe så maks én pils. Jeg har i tillegg prøvd å røyke hasj, noe jeg på måten en viss metalpete uttaler seg på, tviler at han har gjort. Jeg kjenner flere som har prøvd seg på hardere stoffer enn som så, og hørt historier fra dem om opplevelser etc, og at dette i seg selv kan bidra som en inspirasjon, er noe jeg, uten altfor mange erfaringer, definitivt skal kunne tro på.

Samtidig, et studieår på humanistisk fakultet i oslo, hjelper bra det og, hehe :P

Men bare for å få understreket det, "rus er for svake menesker uten tro på seg selv", er noe at det mest respektløse, bedrevitende, og ikke minst kunnskapsløse jeg har hørt på lenge. Skjerpings!

Jeg er nok eldre enn deg skjønner du, jeg er 30. Jeg har aldri røkt hasj, selv om mange jeg kjenner har gjort og gjør dette. Jeg ser ned på enhver som bruker stoff eller trenger å drikke seg sanseløs, så kan alle andre synes hva de vil om det.

Andre her nevner at de tør slippe seg mer løs etter et par pils......det tyder jo på svakhet at du ikke klarer å gjøre det du vil uten å ruse deg.

Endret av metalpete
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært påvirket av stoffer, og tror neppe at noe slikt ville gitt meg mer musikalsk inspirasjon. Inspirasjon får man ved å lytte til mye forskjellig musikk, og er man en kreativ sjel så dukker det fort opp spennende ideer.

+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om jeg hevder at de som spiser godteri og drikker brus er svake mennesker uten viljestyrke? Det går an å ha all viljestyrke i hele verden og likevel ha LYST til å ruse seg, på samme måte som andre folk har LYST til å spise godteri, eller ser på Hotel Cæsar fordi de har LYST til det. Metalpete snakker som han gjør fordi han ikke kan se forskjell på "lyst til" og "klarer ikke å la være".

Alt er et valg. Viljestyrkedebatten er meningsløs så lenge man ØNSKER å gjøre det. Når man er avhengig er det derimot et mer relevant argument.

Og for ordens skyld, en gang til: Alkohol er et rusmiddel. Skal du snakke om det å ruse seg, viljestyrke osv osv, så må du ha et forhold til at alkohol også er et rusmiddel som er vel så kraftig og ikke minst langt mer avhengighetsskapende enn f.eks. cannabis-stoffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i sinuskurvebeskrivelsen, rytme og alle ferdighetene mine forsvinner raskt etter et par øl...

Og foresten: Masse cred til de som har holdt seg unna rus hele livet! Viser at dere har viljestyrke og mot ;)

Sinuskurvefølelsen...? :huh: Så du vil altså klare å formulere et generellt utrykk for hvilke pils-verdier du er best og dårligst på?

Etter sju pils (9pi/4) er også jeg rimelig på topp, men rytmeferdighetene mine derimot...

Endret av Gnome
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært påvirket av stoffer, og tror neppe at noe slikt ville gitt meg mer musikalsk inspirasjon. Inspirasjon får man ved å lytte til mye forskjellig musikk, og er man en kreativ sjel så dukker det fort opp spennende ideer.

+1000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000

00000000000000000000000000000000000000000000000000000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.