Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

hva som kan bygges på kjøkkenbenken


Roe

Anbefalte innlegg

Hadde ikke disse .1 i PI'en? Bare lurer, jeg trodde .022 kom senere. Jeg er ikke på denne retrobag'en så jeg har ikke satt meg inn i hva som var når. Holder på med to kit men de blir RR amper.

ja, det er riktig. jeg har eksperimentert med disse kondisene og bias motstandene for å regulere mengden mørk bass. jeg foretrekker å redusere .1uf til .039 el .027, eventuelt å redusere 220k til 150k el lavere. uten disse mod'ene må man skru bassen nesten helt ned når volumet er på fullt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er riktig. jeg har eksperimentert med disse kondisene og bias motstandene for å regulere mengden mørk bass. jeg foretrekker å redusere .1uf til .039 el .027, eventuelt å redusere 220k til 150k el lavere. uten disse mod'ene må man skru bassen nesten helt ned når volumet er på fullt

ok cool. Høres mer anvendelig ut ja, jeg har en Metro med .1 i PI og tror aldri jeg har satt bassen over 2. Den nye jeg bygger har jeg satt inn .022

Endret av Gluke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok cool. Høres mer anvendelig ut ja, jeg har en Metro med .1 i PI og tror aldri jeg har satt bassen over 2. Den nye jeg bygger har jeg satt inn .022

hvilke metro'er bygger du?

dagnall-trafo'en ser ut til å ha mer bass enn drake-typene forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilke metro'er bygger du?

dagnall-trafo'en ser ut til å ha mer bass enn drake-typene forresten.

Har et par standard 100W kit jeg driver å leker med. Jeg bygger dem litt om. Den ene har et switchekort så jeg har to kanaler. Ene kanalen kjører V1 i serie som RR ampen og den andre ikke. Også har jeg satt inn en Aiken/Larry type MV. Var å testa på mandag og jeg syntes fortsatt det var jævlig mye bass selv med .022 i PI. Syntes også jeg fikk mer gain med MV på fullt. Hmmmm, lurer på om det er noe muffens i følge Larry skal alt være som stock med den masteren på fullt. Jeg skal teste i kveld.

Klip'ene låt fett. God classic marshallyd. Hva er settingene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par standard 100W kit jeg driver å leker med. Jeg bygger dem litt om. Den ene har et switchekort sÃ¥ jeg har to kanaler. Ene kanalen kjører V1 i serie som RR ampen og den andre ikke. OgsÃ¥ har jeg satt inn en Aiken/Larry type MV. Var Ã¥ testa pÃ¥ mandag og jeg syntes fortsatt det var jævlig mye bass selv med .022 i PI. Syntes ogsÃ¥ jeg fikk mer gain med MV pÃ¥ fullt. Hmmmm, lurer pÃ¥ om det er noe muffens i følge Larry skal alt være som stock med den masteren pÃ¥ fullt. Jeg skal teste i kveld.

Klip'ene låt fett. God classic marshallyd. Hva er settingene?

hei, regner med at du bruker dagnall heller enn drake?

Når du skrur ned master volumet vil du få med vrengen tom fasesplitteren/driveren, men utgangstrinnet vil vel vrenge mindre?

Settingene er stort sett:

45/100: bright vol: 6; bass: 3-4; mellomtone: 5-6; diskant: 10; presence: 5-8

jmp50: omtrent alt på 5 utenom normalkanalen som ikke brukes

Jeg bruker en byoc treblebooster på de mer vrengte tinga. den sto på ca 7 på den kvasseste innstillingen. batteriet var dårlig :blush:

det er fint med forslag siden vi holder på å mikse nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, regner med at du bruker dagnall heller enn drake?

Når du skrur ned master volumet vil du fÃ¥ med vrengen tom fasesplitteren/driveren, men utgangstrinnet vil vel vrenge mindre?

Settingene er stort sett:

45/100: bright vol: 6; bass: 3-4; mellomtone: 5-6; diskant: 10; presence: 5-8

jmp50: omtrent alt på 5 utenom normalkanalen som ikke brukes

Jeg bruker en byoc treblebooster på de mer vrengte tinga. den sto på ca 7 på den kvasseste innstillingen. batteriet var dårlig :blush:

det er fint med forslag siden vi holder på å mikse nå

Jeg har bare smelt i det jernet som kom med kit'en er ikke sikker på hva det er. Har en MM liggende også men den har jeg ikke testa enda. Har satt i dual 250k master volum isteden for 220k motstandene, men syntes ampen ble endel hissigere med en gang. Jeg veit at den gainer ut litt når jeg drar ned MV for da mister jeg NFB'en, men skulle hatt samme lyd med mMV på fullt. Er litt usikker på i hvor stor grad utgangstrinnet på en 100W egentlig vrenger no særlig. Metter vel kanskje utgangstrafoen på fullt, men har inntrykk av at mesteparten av selve vrengen kommer fra PI'en.

Litt overrasket over at det låter så clean't på 6 men passer fett til musikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare smelt i det jernet som kom med kit'en er ikke sikker på hva det er. Har en MM liggende ogsÃ¥ men den har jeg ikke testa enda. Har satt i dual 250k master volum isteden for 220k motstandene, men syntes ampen ble endel hissigere med en gang. Jeg veit at den gainer ut litt nÃ¥r jeg drar ned MV for da mister jeg NFB'en, men skulle hatt samme lyd med mMV pÃ¥ fullt. Er litt usikker pÃ¥ i hvor stor grad utgangstrinnet pÃ¥ en 100W egentlig vrenger no særlig. Metter vel kanskje utgangstrafoen pÃ¥ fullt, men har inntrykk av at mesteparten av selve vrengen kommer fra PI'en.

Litt overrasket over at det låter så clean't på 6 men passer fett til musikken.

hei, en 45/100 er mye cleanere enn de senere ampene. dette skyldes primert høy primærimpedans (4k) i utgangstrinnet, mye negativ tilbakekobling og jevnt over høye spenninger. Jeg hater høy-output-mikrofoner og bruker volumpot'et mye underveis :D

Du har sikker metros dagnall - det skal være en av de bedre.

Det er normalt PI og utgangen som vrenger mest. bassman'en er designet slik at utgangen vrenger først, deretter pi, v2, v1. Plexi'er og wreck ligner på det punktet

Endret av Roe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.