Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

hva som kan bygges på kjøkkenbenken


Roe

Anbefalte innlegg

Off topic: Jeg kjøpte noen Gretsch pickup`er av en fra trondheim med samme nick som deg på et annet forum for noen år siden. Er det deg? :rolleyes:

ja det er meg ja.

la meg bare anbefale en malcolm young gretsch og en 45/100 (el en superbass) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er b+ på 525v på min originale med KT66 rør, med EL34 målte den 580v.

525V er den laveste spenningen på en 45/100 jeg har hørt om. den høyeste er 640v. malcolm young sin skal visstnok være 625v.

Er det noen av de nye kt66ene som overlever lenge med 525v?

nettrafoen min gir meg valget mellom 490v og 560v. men 490v-uttaket ligger litt i overkant av 500v. bruker det inntill jeg får noen bedre rør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er meg ja.

la meg bare anbefale en malcolm young gretsch og en 45/100 (el en superbass) :D

Har en MY og en helt orginal jmp 2203 fra 76`, låter bra det også:) Har en spillejobb på gang oppi bartebyen 25. oktober i forbindelse med nye plata til ACDC, må ta deg en tur!!

www.dynamite.name

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du bilder av ampen din?! Vet du spesifikasjonene - er det 16uf el 2x32uf filtering i preampen f.eks.?

Kjente igjen ampen din på power plate. Noe godt forslag til meg for å få byttet ut den firkanta røde dingsen der på 0.047uF, med noe mer vintage? Fine JTM-45/100 layouts finner du også på Amp Archives og Dan Shepises Layouts (tror jeg det var det het)

Det er nok en del spesiellt med den ampen siden det er en med to utgangstrafoer. Det er den tredje prototypen Marshall lagde, og den eneste prototypen som ble solgt i noen få eksemplarer fra Jim Marshalls butikk i London. 100w utgangstrafo ble levert til Marshall nov. 65. Så det er nok en 65 modell. Radio Spares De Lux power trafo. Bilder på Vintagegitar i tråden "JTM45/100 Super PA dual OT". Der bør du kunne finne de fleste specs på tidlig JTM-45/100. Bilder av '68 Super Bass og '68 Lead ligger også der i tråden "marshall pa head".

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunnar

, fant bildene - ser bra ut! marshall brukte ikke mustard caps på den .05uf kondensatoren på power board'et, jeg må innrømme at jeg ikke vet hva de brukte. spør på metroamp-forumet el plexi palace. den lydmessige forskjellen er null - disse fjerner bare støy - spesielt når du slår på standby. jeg har en jensen .05uf oljekondensator som tåler 530v, men den også er for ny til disse ampene.

Dynamite,

hvor spiller dere - lundis?

Endret av Roe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Hadde ikke disse .1 i PI'en? Bare lurer, jeg trodde .022 kom senere. Jeg er ikke på denne retrobag'en så jeg har ikke satt meg inn i hva som var når. Holder på med to kit men de blir RR amper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.