Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Billig akustisk gitar til fattig student?


Ulopolitanus

Anbefalte innlegg

Jeg er en stakkarlig fattig student og har ikke de mange kronene til overs etter betalt husleie og skoleavgift, samt innkjøp av så atlfor dyre bøker. Men det lille overskuddet vil jeg gjerne bruke på innkjøp av en akustisk gitar.

Hvilken gitar skal jeg gå for? Regner med å BARE kunne bruke 1000 kroner på gitaren. Kan kanskje strekke meg opp til 1200-1300, men da må jeg leve med brød uten pålegg i 2-3 uker. Det skal være stålstrenger på gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du klarer deg med nylon har Cataluna en modell som pleier å gå for en tusing. Den er veldig mye for pengene. Noen brukbar ny stålstrenger til den prisen kjenner jeg ikke til.

Stååål! :) Fins det kanskje brukthandlere på nettet man kan stole på, og som kanskje har gode stålstrengere? Hvilke merker skal jeg se etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På rimelige kassegitarer hadde jeg også kikket på Stagg. Nå har ikke jeg prøvd noen som er så billige som ned mot tusenlappen, men de som koster litt mer, er i det minste "Reit im winkel", og utrolig mye kassegitar for pengene.

Kåre sagmyr selger de, blant annet, og er en grei fyr å handle med.

http://www.kaaresagmyr.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror min akkustiske Cort kosta 1400kr, og den er knallgod for penga :)

Prøvde en Zephyr (tror jeg) til 1200kr hos den lokale musikksjappa, og den var også utrolig god.

Så det er gode muligheter for å få en fin gitar i din prisklasse. Bare stikk innom nærmeste butikksjappe og snakk med dem der ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.