Web Analytics
Jump to content

Billig akustisk gitar til fattig student?

Ulopolitanus
 Share

Recommended Posts

Jeg er en stakkarlig fattig student og har ikke de mange kronene til overs etter betalt husleie og skoleavgift, samt innkjøp av så atlfor dyre bøker. Men det lille overskuddet vil jeg gjerne bruke på innkjøp av en akustisk gitar.

Hvilken gitar skal jeg gå for? Regner med å BARE kunne bruke 1000 kroner på gitaren. Kan kanskje strekke meg opp til 1200-1300, men da må jeg leve med brød uten pålegg i 2-3 uker. Det skal være stålstrenger på gitar.

Hvis du klarer deg med nylon har Cataluna en modell som pleier å gå for en tusing. Den er veldig mye for pengene. Noen brukbar ny stålstrenger til den prisen kjenner jeg ikke til.

Stååål! :) Fins det kanskje brukthandlere på nettet man kan stole på, og som kanskje har gode stålstrengere? Hvilke merker skal jeg se etter?

Cort er ypperlig til ditt behov vil jeg tro.. Og kansje Morgan også.

Har testa no`n morgan akustiske,

ikke så værst til å være så billig faktisk,

Men ibanez er også tingen x)

På rimelige kassegitarer hadde jeg også kikket på Stagg. Nå har ikke jeg prøvd noen som er så billige som ned mot tusenlappen, men de som koster litt mer, er i det minste "Reit im winkel", og utrolig mye kassegitar for pengene.

Kåre sagmyr selger de, blant annet, og er en grei fyr å handle med.

http://www.kaaresagmyr.no/

Tror min akkustiske Cort kosta 1400kr, og den er knallgod for penga :)

Prøvde en Zephyr (tror jeg) til 1200kr hos den lokale musikksjappa, og den var også utrolig god.

Så det er gode muligheter for å få en fin gitar i din prisklasse. Bare stikk innom nærmeste butikksjappe og snakk med dem der ^_^

Ikkje for å kapra tråden.. Men eg er ute etter det same som trådstartar, berre at budsjettet mitt er på ca. maks 3000. Helst ikkje over, og eg kan kjøpa brukt. Vil helst ha med cutaway.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Siste aktive tråder

• Hodeløs i dag. Utrolig komfortabel og spillevennlig øks, spesielt når man står oppreist i flere timer på øving.  
    • Har du bilder, så hjelper det oss veldig. 
    • Hei Jeg skal selge en JEM fra 2003 som jeg har hatt noen år, men jeg har ikke peiling på gitar og det er så mange modeller at andre gitarer på Finn er lite hjelp i. Eneste jeg har er prisen jeg kjøpte den for i 2014. Den har original kasse og to små hakk i finish. Hvordan kan jeg finne en pris å sette på Finn?
    • En TBX-kontroll gjør vel forresten ikke så mye mer enn gradvis å bypasse seg sjøl over 5, hvilket resulterer i en kraftigere resonanstopp i lav diskant. Mye det samme kan oppnås billigere ved å bytte til et 1 Mohm potensiometer. 
    • Hvis du vil ha flere lyder enn du noen gang kommer til å bruke: http://www.deaf-eddie.net/ Jeg har hatt det moro med Chromacaster-koblingen hans. Fordelen med denne er at gitaren fungerer som en helt vanlig Stratocaster i ytterposisjonen. To av koblingene, N + B i serie og N + B i parallell er faktisk også ytterst brukbare, låter  mellomposisjon på henholdsvis humbuckere og Telecaster. Trepickups-koblingene med én ute av fase er også morsomme, men kanskje mer til hjemmeøving enn live.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.