Web Analytics
Jump to content

Skifte tolex?

LTBR
 Share

Recommended Posts

Hei. Fikk plutselig en ide om å skifte tolex på en comboforsterker + kabinett som jeg har. Noen her på forumet som tar på seg sånne jobber(og kan det!) eller vet om noen/firma som gjør det? Vet ikke om det idet hele tatt er mulig jeg, har ikke hørt om andre som har gjort det, men vært moro å visst iallefall. Er det ikke en her på forumet som driver å bygger kabinett og sånt? Kommer ikke på navnet hans i farta.

Hallais og beklager sent svar, er ikke så barsk forumite som tidligere ;)

Jeg ville ikke gjort det, da det pleier å være fryktelig seig lim (unntaket er vel behringer, hvor tolexen faller av automatisk :P) de forskjellige produsentene, inkludert meg selv, bruker. Jeg hadde snekret ny kasse ^^

Men for all del, hvis du har litt mye tid og trenger noe fornuftig å gjøre, så er alt mulig. Finn frem ei skrape, prøv å få av så store deler tolex som mulig uten at den revner og skrap vekk resterende lim. Lim ei hel strimle med tolex rundt hele kassa og få skjøten på undersiden, helst v/hjulene. Skjær til hjørnene, brett rundt kanter og lim fast. Når du først har tatt av bakplata og baffelen er det en ganske smal sak, så tar du bakplata for seg selv til slutt.

Men så er det jo litt kult med ei kasse som ser litt brukt ut :)

Tommy, for å svare deg: jeg bruker casco sitt cascoflex lim beregnet for gulvbelegg når jeg limer tolex. Limer forholdsvis fort, er seigt og godt å jobbe med og er svært lett å rulle på. Bruk hendene til å slette ut overflatene, kjipt med luftbobler her og der.