Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Erstatter for Mbox 2


Anbefalte innlegg

Heisann!

Har akkurat kjøpt en Mbox 2 for eget bruk, gitar og mikrofon, men nå er det plutselig 2-3 andre som vil gå sammen og lage et band:D Jeg tenkte rett og slett å selkge unna Mbox'n igjen, og kjøpe inn et lignende eksternt kort med mulighet for minst 8 analoge innganger. +++ Noen her som har noen hete tips til hvile modeller som kan ta seg av dette. og som er kompatibelt med "de fleste software".

Håper på noen gode svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

focusrite - kortet er stress å jobbe med, teite drivere. Har en kompis som har det og han er ikke kjempefornøyd.

Hvis du kjøper fra usa kan du få ganske anstendige greier til bra pris, kanskje du skal se på mackie sine nye firewire - lydkort?

den ene modellen har 12 preamper og masse ekspansjonsmuligheter med adat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! Focusrite virket som samme greie jeg var ute etter, men hvis det er mange som har dårlig erfaring med den så vet jeg ikke igjen:D

Fant en mackie 400 som virket interesant også. Så det var virkelig to gode forslag dere kom med, det er også i den prisklassen der jeg tenkte å ligge på.

Jeg fant selv et annet kort som heter Edirol Roland FA-101, noen som har erfaring med den?

http://cgi.ebay.com/Edirol-Roland-FA-101-F...1QQcmdZViewItem

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gode erfaringer med mye annet fra Focusrite, men hvis hkh sier at Focusriten har noen teite drivere, så tror jeg han på det.

Edirol-kortet kan nok gjøre jobben - men som sagt: Trenger du 8 preamper, eller bare 8 analoge innganger?

Hvis du skal bruke eksterne preamper, så har jeg alltid storkost meg med MOTUs lydkort - 828mkII og 424.

Kanskje UltraLite, Traveler eller 8pre kan være noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.