Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trådløst system


EspenL

Anbefalte innlegg

Er ikke dette å sprenge fjell uten dekkningsmatter i glasshus så vet ikke jeg..

Nå skal jeg helt ærlig si, at jeg finner gitar langt enklere å spille enn bass, men det kan jo ha noe med den spillestilen jeg prøver å holde på bassen å gjøre :lol:

Helt enig! Det vil da si for de som prøver å spille bass og ikke "gitarbass" eller "hamre" grunntonen til det kjedsommelige. Dessuten er de to forskjellige instrument som heller ikke bør sammenlignes utover det at de ser relativt like ut og har strenger....

Å bli en ordentlig groovy og god bassist er minst like vanskelig som å bli en god gitarist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg forsåvidt nettopp en Line X2 her.......

Såvidt jeg vet er ikke de versjonene av X2 som foreløpig er sluppet "lovlige" i Europa pga frekvensene de sender på.

X2 opererer på 902 til 928 MHz. Innenfor disse frekvensene finnes jo GSM-båndet hvis jeg ikke tar helt feil.

Men vil dette egentlig være noe problem?

Et trådløst system har jo relativt kort rekkevidde så den vil neppe slå inn på noe GSM-nett... men vil mobiltelefoner som er i salen kunne forstyrre systemet tro?

Hvilken versjon av X2 er det du har kjøpt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet er ikke de versjonene av X2 som foreløpig er sluppet "lovlige" i Europa pga frekvensene de sender på.

X2 opererer på 902 til 928 MHz. Innenfor disse frekvensene finnes jo GSM-båndet hvis jeg ikke tar helt feil.

Men vil dette egentlig være noe problem?

Et trådløst system har jo relativt kort rekkevidde så den vil neppe slå inn på noe GSM-nett... men vil mobiltelefoner som er i salen kunne forstyrre systemet tro?

Hvilken versjon av X2 er det du har kjøpt?

XDS versjonen. Mobilen min har ikke noe problem iallefall, og heller ikke de andre i bandet sin.

GSM kjører vel på 914 og 915MHz så vidt jeg husker, og X2'n leter vel automatisk etter "rene" frekvenser... så den vil sikkert sende i et annet frekvensområde da. Var skeptisk til dette selv før jeg kjøpte, men tok sjansen, og det har fungert utmerket så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XDS versjonen. Mobilen min har ikke noe problem iallefall, og heller ikke de andre i bandet sin.

GSM kjører vel på 914 og 915MHz så vidt jeg husker, og X2'n leter vel automatisk etter "rene" frekvenser... så den vil sikkert sende i et annet frekvensområde da. Var skeptisk til dette selv før jeg kjøpte, men tok sjansen, og det har fungert utmerket så langt.

Høres jo lovende ut det!

Hvor handlet du? Og hvor mye betalte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo lovende ut det!

Hvor handlet du? Og hvor mye betalte du?

Kjøpte den på Guitar Center i Boston. Betalte 250$.

Skulle egentlig ha rackversjonen, men den hadde de ikke inne, så tok denne, med plan om at om jeg likte den kunne jeg oppgradere til rackversjonen senere og sitte med 2 sendere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Det vil da si for de som prøver å spille bass og ikke "gitarbass" eller "hamre" grunntonen til det kjedsommelige. Dessuten er de to forskjellige instrument som heller ikke bør sammenlignes utover det at de ser relativt like ut og har strenger....

Å bli en ordentlig groovy og god bassist er minst like vanskelig som å bli en god gitarist!

Som jeg skulle sagt det sjøl..

Det måtte en trønder til for å få satt de rette ordene på plass;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.