Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Litt metal fra meg


André Van Klein

Anbefalte innlegg

Har spillt inn en ny sang ved hjelp av cubase og guitar rig, og jeg er interisert i litt feedback. Hadde vært artig om noen ville mekke vokal til låta, da min egen stemme ikke strekker til. Prøvde å spe på med litt vokal og en halvferdig solo, men tenkte jeg skulle høre hva dere synes før jeg gjør noe mer. låta finner dere her; http://www.soundclick.com/bands/default.cf...p;content=music . på forhånd takk for all den konstruktive kritikken B)

Endret av André Van Klein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke værst dette i det store og hele.

Konstruktiv kritikk:

Det kommer inn ett eller annet innimellom, som ligger hardt panorert venstre. Det høres ikke bra ut i mine ører.

Låta kan bli litt ensformig i lengden også, ville kanskje ha tatt den ned i et rolig parti et stykke uti, for så å gi full gass igjen.

Soloen trenger nok litt mere arbeid.

Men som sagt, i det store og hele synes jeg det var tøfft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riff nr2, der du bare spiller på E strengen elns, kunne vært jævlig tøft om den ble spilt saktere.

Ellers ganske tøff sang. Men som sagt kan det bli litt kjedelig i lengden. Syns ikke riffene passet helt til tempoet i sangen :P

EDIT: Syns soloen stoppet litt for brått.

Men jeg ser potensialet i sangen.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke værst dette i det store og hele.

Konstruktiv kritikk:

Det kommer inn ett eller annet innimellom, som ligger hardt panorert venstre. Det høres ikke bra ut i mine ører.

Låta kan bli litt ensformig i lengden også, ville kanskje ha tatt den ned i et rolig parti et stykke uti, for så å gi full gass igjen.

Soloen trenger nok litt mere arbeid.

Men som sagt, i det store og hele synes jeg det var tøfft.

Du mener sikert den ene cymbalen som er panorert til venstre. Høres ikke spesielt bra ut nei. Skal prøve å innarbeide en rolig seksjon et eller annet sted og piffe det opp litt med flere lead seksjoner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er nok en gitar jeg mener, hører den veldig godt rundt 1.45

Veldig merkelig. Begge rytme gitarene har samme panorering gjennom hele låta, så det er nok china cymbalen som kommer inn rund 1:40. Soloen er ikke helt ferdig, og er derfor ganske kort, for ikke å si sloppy.

Skal også spille den inn i et lavere tempo, så får vi se hvordan det blir ;)

Endret av André Van Klein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intense greier, men det skjer litt merkelige ting i lydbildet. I tillegg til det som har blitt påpekt ang. trommene så er det noe sært med bassgitaren -- av og til er den plutselig veldig svulstig og voldsom. Kul sang, minner om en blanding av Machinae Supremacy og noe annet -- In Flames kanskje? Soloen er litt småsur og kjedelig. Ellers ganske kul sang, helt grei instrumental som jeg glatt hadde hørt på under trening f.eks.

Ser frem til å høre mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intense greier, men det skjer litt merkelige ting i lydbildet. I tillegg til det som har blitt påpekt ang. trommene så er det noe sært med bassgitaren -- av og til er den plutselig veldig svulstig og voldsom. Kul sang, minner om en blanding av Machinae Supremacy og noe annet -- In Flames kanskje? Soloen er litt småsur og kjedelig. Ellers ganske kul sang, helt grei instrumental som jeg glatt hadde hørt på under trening f.eks.

Ser frem til å høre mer!

Problemet er at jeg bruker et ganske dårlig program til å simulere bassen <_< . Soloseksjonen må nok gjøres på nytt, og tempoet må nok ned litt. Mangelen på vokal er forhåpentligvis midlertidig. Takk for all tilbakemeldingen folkens. Veldig nyttig med litt feedback :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.