Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sanger med akkorder som 7, maj, dim


Anbefalte innlegg

Har begynt og lære meg diverse grep på gitaren, og trenger å få de til å sitte ordentlig.. tenkte det kunne hjelpe å lære meg sanger som inneholder de grepene jeg kan, slik at jeg til slutt kan spille sanger, bare jeg ser akkordene og teksten. Grep som jeg driver og øver på nå er 7, maj og dim akkorder... Har dere tips til sanger som kan passe? samme hvilken sjanger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

kjøp "the real book 1". Lær deg alle låtene, og vips så har du pugga masse fine akkorder og hatt det steike moro også! ;)

Dessuten så står det en god del nyttig musikkteori i de bøkene. Alle er gode, men foretrekker vol. 1 da den har alle de gode gamle jazzklassikerne.

Om du vil lære deg masse akkordprogresjon så sjekk ut Joe Pass, Sylvain Luc og Birelli Lagrene

Forslag til låter du kan prøve:

Autumn Leaves, Misty, Take The A-Train, Don't Get Around Much Anymore, Corcovado, Airegin, All Of Me og My Funny Valentine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når du øver alene kan du konsekvent begynne å spille alle sangene i tonearter du er lite komfortabel med. I stedet for å gro fast i E og A som mange gitarister gjør så bør du prøve å spille masse i Eb, Bb, Gb osv.. Prøv å bli like god i alle tonearter!

Endret av Tom Dooley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.