Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nybegynner med gitar.


Dave_Murray

Anbefalte innlegg

men nå må vi vell tenke på budsjettet hans og at han i tillegg trenger en amp.

Jepp... det var igrunn derfor jeg kanskje mente at en mexicostrat kanskje måtte være et passe fornuftig valg i denne guttens situasjon. Det er ihvertfall langt å foretrekke framfor å gå til anskaffelse av diverse "gitarpakker" jeg har sett til salgs.

En bør kunne få en rimelig bra mexicostrat for rundt 3.000,- skulle jeg anta. Da har han enda en lapp igjen til å handle amp for (gitt at 4.000,- er det han vil legge ut for hele sulamitten) eller evt. spare litt lenger hvis han måtte ønske det. Det var min tanke... andre har helt sikkert andre og like gode meninger som meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellene på Fender gitarene? Er en Fender American Strat dårligere enn Fender Mexican Strat?

Jepp... det er vel helst motsatt! Grunnen til at jeg nevnte Mexican Strat'en var vel heller pga. prisen du hadde tenkt å betale for gitaren din.

Forskjellene på gitarene ligger veldig mye i mekanikk og elektronikk, men en vil også ofte kjenne forskjeller i spillbarheten på de to forskjellige gitarene. Det er dermed ikke sagt at du ikke kan få en Mexico Strat til å bli rimelig godt spillbar! Dette er som oftest en justeringssak, og Mexico Strat'en har de samme justeringsmulighetene som de fleste American Strat'ene. De er gjerne ikke satt opp spesielt godt fra fabrikk, men en som kan å skru litt gitar vil nok helt sikkert kunne hjelpe deg til å få en rimelig og bra gitar ut av en Mexico Strat. Jeg har sjøl gjort det opptil flere ganger, og veit at det er fullt mulig.

Når det gjelder mekanikken er det gjerne billigere stemmeskruer og stol som skiller de to gitarene mest, samt at pickup'ene og potmeterene er av noe dårligere kvalitet på Mexico modellen. Dette er imidlertid fullt mulig å skifte ut på sikt, som på alle andre gitarer for den del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde uten å nøle gått for en mexico strat. Man finner vel de med humbucker i bridge også..

og vips så har man en gitar man kan spille det meste på..

Jepp! Og finner man det ikke så er det ingen krise av den grunn! Veldig fort gjort å bygge om hvis man kommer over en rimelig humbucker på ett eller annet tidspunkt som man kunne tenke seg å bruke til det formålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.