Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterker til Metall


turboasmund

Anbefalte innlegg

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

:lol: >.< jau, ok...

und en annen ting.. når jeg har skrudd av volum på gitar, støyer det. Men hvis jeg tar på micen eller kabelen slutter det.. :P Noe som jeg kan f. eks feste på kabelen sånn at det ikke støyer da? :P

Strengene på gitaren er vanlighvis jordet gjennom stolen til kablen. Høres kanskje ut som strengene ikke er kobla til jord hvis støyen går bort nå r du tar på micen, med mindre du har aktive PUs de trenger ikke jordes. husk at forsterkern må i en jordet kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feeder ikke i clean nei :P men er litt rart, for det feeder når jeg står på forskjellige plasser.. :P

Altså går hvis jeg står en plass så feeder det ikke, og hvis jeg flytter meg litt feeder det.. :P har prøvd å bytte kabel

Det er helt normalt. Hvis man spiller høyt nok vil det være "spots" hvor hvis man snur seg rett i forhold til høytaleren så feeder det. Satriani setter tape på scenen på de stedene han får "best" feedback for å kunne bruke det i låtene. Pickuper med chrome cover har en tendens til å feede mer enn de uten. Når vi øver må jeg stå med ryggen til 2-3 meter fra høytaleren før det slutter å feede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. takk for svar :) Det er aktive pups så de trenger ikke jording. Ampen står i jordet kontakt ;) Men kan det være at ampen er gammel? :lol: at det støyer

Støy er greit. Ampen min durer som en kjøkkenkvern med gitaren på null, men støy som blir borte når du tar på komponenter høres ikke helt bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. takk for svar :) Det er aktive pups så de trenger ikke jording. Ampen står i jordet kontakt ;) Men kan det være at ampen er gammel? :lol: at det støyer

Kan jo være at puppene plukker opp støy fra noe i rommet. Gitaren med EMG jeg hadde før plukka opp MASSE dritt fra lysstoffrørene på øvingslokalet, selv om de var aktive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.