Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bigsby uten skruing


Blooze

Anbefalte innlegg

Smaken er som baken. Synes Bigsby ser ut som en Facehugger på gitaren, uansett hvilken gitar det er snakk om.

Hadde det enda vært en bra vispepinne skulle jeg ha tålt det, men den er da knapt brukbar, etter min mening.

Men det er da koselig at så mange andre liker denne voldsomme metallklumpen. Fram for fritt tremolovalg!

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg googlet facehugger, fy søren så skummelt :ninja: Jeg ville hatt en låsende tremolo (singel eller dobbel) over en Bigsby, men så spørs det om det er rock'n'roll nok da!

Men tilbake til saken, de skrueløse Bigsby-kopiene der ser jo solide ut, bokstavelig talt. Skikkelig svære metallklumper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har satt på en Bigsby B7 på min Les Paul. Det var såre enkelt, selv om dette var "originalen" med skruer.

Jeg merket en liten økning i sustain etter at Bigsbyen var på plass, og jeg synes gitaren ser mye fetere ut :-)

Men det er kanskje viktig å påpeke at en Bigsby IKKE er en whammy, men en "vibrato-dings". Du bør ikke dra på mer enn +/- en halvtone. Man kan sikkert få til litt mer, men det er rimelig tungt.

Endret av Bukowski
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill. Det er mange som synes Bigsby ikke har noe på en LP å gjøre, jeg derimot synes det ser jævlig tøfft ut. Aphelion nevnte Neil Young, need I say more? (og Jimmy Page sin siste custom LP kommer orginalt med Bigsby B7). Også enig med Troll, på SG burde Bigsby vært standard :)

Jeg er imidlertid usikker på om hvorvidt jeg kommer til å like å spille med den, og er derfor skeptisk til å borre hull. Derfor tenkte jeg på denne mod'n fra ZZ-guitarworks. Har deala litt med dem nå og de spesiallager en til meg for 300$ og shipper rett til Norge, så jeg slår til. Bilder følger etterhvert hvis noen er interessert.

Bukowski; har du hatt noe problemer med å holde tuninge e.l.? Og ikke minst, har du lest "postkontoret"? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jeg interessert i! har en studio med gullhardware sjøl, og synes bigsby er tøft. Gi meg no info og biler etterhvert så skal jeg vurdere saken jeg også :) kan kanskje bestille ilag med deg så sparer vi frakt? PM meg!

Endret av markuska
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill. Det er mange som synes Bigsby ikke har noe på en LP å gjøre, jeg derimot synes det ser jævlig tøfft ut. Aphelion nevnte Neil Young, need I say more? (og Jimmy Page sin siste custom LP kommer orginalt med Bigsby B7). Også enig med Troll, på SG burde Bigsby vært standard :)

Jeg er imidlertid usikker på om hvorvidt jeg kommer til å like å spille med den, og er derfor skeptisk til å borre hull. Derfor tenkte jeg på denne mod'n fra ZZ-guitarworks. Har deala litt med dem nå og de spesiallager en til meg for 300$ og shipper rett til Norge, så jeg slår til. Bilder følger etterhvert hvis noen er interessert.

Bukowski; har du hatt noe problemer med å holde tuninge e.l.? Og ikke minst, har du lest "postkontoret"? :P

En liten stund hadde jeg trøbbel med stemmingen på g-strengen (fnis). Men etter at jeg gikk over nut'en med en blyant, har det funket helt toppers. Jeg vurderer også å kjøpe meg en roller bridge for å slippe at strengene står i spenn mot en ganske skarp vinkel som det jo er på broen på gitaren nå.

Alt i alt er jeg meget fornøyd. Den ser tøffere ut, sustainen har blitt bedre, og jeg kan få til vakre vibratoer der det måtte trengs.

Det krever litt tilvenning å bruke en Bigsby, særlig hvis man har vært borti en Floyd Rose før. Det kan føles ganske tungt å bevege Bigsbyen, og det er som sagt ikke så stort register å bevege seg på. Men jeg liker det slik.

Postkontoret? Heter det ikke Bring nå da?

Endret av Bukowski
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, merker meg trikset med blyanten? Ellers så skal ikke dette med skarp vinkel være noe tema med ZZ-mod'n. Har vært borti en floyd rose på en strat kopi jeg har, den gikk det ikke an å bruke da gitaren gikk ut av tune bare noen hosta i nærheten av den :)

Tenkte på boka "Postkontoret" av Charles Bukowski. :lol:

markuska: har sendt deg en PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

OK, da var den her. Bilder følger:

260237.jpeg260238.jpeg260239.jpeg

260240.jpeg260241.jpeg260242.jpeg

Jerg betalte altså 304$ og pakka ankom tollfritt etter 8 dager. (Jeg ba de merke pakken som "25$ gift" ^_^ )

Fikk også med 2 Dunlop Jumbo forgylte strap-buttons, poleringsklut og "nut-olje".

Måtte stemme den opp en 4-5 ganger før den holdt på stemminga og ser ut som jeg må få jorda den på en eller annen måte, men bortsett fra det er jeg ekstremt fornøyd med resultatet. Gitaren ble beintøff. Nå gjenstår det bare å lære å bruke greia ordentlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.