Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dårlig lyd gjennom lydkort, GuitarRig3 og PC..


siimen

Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig fått lydkortet mitt og tester litt her.. Problemet er at jeg får en ekstrem skurring og lav lyd ut. Jeg bruker innebygget lydkort i laptopen til stereoanlegget og et Audiofire 4 med gitaren plugga rett i.

Noen som vet hva problemet kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har audiofire noen lydutganger? F.eks hodetelefon utgang eller monitorutgang? Da ville jeg koblet de til stereoen istedet.

Ja de har det, og det funker fint så lenge jeg holder meg vekk fra guitar rig.. skjønner ikke helt hva som kan være feil der heller siden alt funker ellers..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mitt lydkort (Lexicon Alpha) må jeg opprette en såkalt «aggregated device» i lydinnstillingene på Macen for at det skal funke med Guitar Rig... Men du kjører vel Windowns? slik er jeg dessverre helt blank på :)

Ja windowns her.. Må bruke PCen på skola så har ikke noe valg enda.. Men kan det være en instilling i Guitar rig?? Jeg har prøvd de jeg har klart å finne hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du valgt som output i guitar rig? Jeg har valgt det eksterne lydkortet mitt som input og output i guitar rig. Og da ble det ikke noe problem.

jeg skal prøve på dette idag jeg også. må bare skaffe meg en kabel til det først siden det er 1/4" jack ut fra lydkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsning på problemet:

Slett drivere og programmer. Koble ut fra lydkortet for å få minst mulig forsinkelse gjennom guitar rig.

Installere driver for lydkort på nytt. Koble til lydkort og sett opp riktig igjen.

Installere Guitar Rig på nytt og start programmet. Da finner programmet selv igjen lydkortet og det virka faktisk her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.