Web Analytics
Jump to content

Powerbrake/Hot Plate/Weber MASS

J-A Wylde
 Share

Recommended Posts

Bare lurte på om det er noen på forumet som har eit av desse produkta, og kan fortelle meg korleis det virkar, kva du betalte for det, etc.

Skal ha meg rørforsterker no, og tenkte at det kanskje kunne vært interessant med f.eks Powerbrake sånn at eg kan øve med fullt volum på kvelden og sånn...

• 2 weeks later...

Kommer helt an på åssen rør-forsterker du skal bruke den med.. Er det snakk om en gammel marshall med bare clean-kanal, er du jo nødt til å ha en slik for å få vreng uten å bli døv.. Er det snakk om en "moderne" forsterker, vil jeg si at det nærmest er bortkasta penger..

Når jeg sier moderne forsterker, mener jeg forsterker med "vreng-kanal", altså en forsterker som du ikke trenger å spille dødshøyt med for å få vreng.

Selv om forsterkeren låter bedre når utgangsrøra blir presset, vil jeg ikke si det er verdt det å kjøpe en powerbrake til f.eks. en 5150 eller en recto, da disse forsterkerene også låter tålelig bra når du spiller lavt.

Kan jo legge til at eg vel skal bruke en Boss SD-1 sammen med JCM'en...

E litt rookie på rør-amp's, korleis kjem det til å låte på rimelig lavt volum?Bra tone, eller må eg likevel opp på faretruande lydnivå for å få en tilfredstillende lyd ut av ampen?

har ikkje EMG enda, og ikkje Les Paul heller du, men kven veit, kanskje når eg får spart opp nok... :lol:

Neida, fullstendig Wylde-copycat er ikkje eg...

Spelar Strat-style gitar no, skal skifte ut pickup'sa, men ikkje til EMG, heller til DiMarzio, Seymour Duncan.

Hadde vore glad om ej ha fått til Mr. Eric Johnson's sound også eg, men er mest 70' 80's rocker 8)

hot rails pickup i bridge(evt. i neck også) da eller?

jeg synes selv at 800ene bør ha et visst lydnivå(over 6)før de låter bra... men det kommer også litt an på hva du kjører den på... 4x12" kab? da kan det bli svært høyt.. ihvertfall til hjemmebruk... men har du et skikkelig øvingslokale.. kan det gå greit uten... kommer litt an på hvilke elementer som står i kabinettet og noen få andre ting... menmen... prøv uten først... og kjøp ørepropper... og hvis det blir klaging fra andre i bandet.. evt. naboer... kjøp powerbreak og ta ut øreproppene... :)

forresten sd-1 er en kul pedal... og det tøffeste er at du kan bygge de om til en ts808 med bedre inngang og utgang(dvs du kan få mere gain enn de orginale ibanez pedalene..).. og at det vil koste mye mindre enn en ibanez(enten om du bygger om eller kjøper en orginal...)

har tonezone i neck... ypperlig pickup.. men er jo mest brukt i bridge... men får en nydelig rund lyd i neck... :) har ikke prøvd air norton noe særlig... (bare prøvd et par gitarer med den.. men ikke over lengre tid.. så kan ikke uttale meg om den...)

takker, acron...

Så du bruker ToneZone i neck, ja? Interessant...

Har opparbeida meg ei holdning som sei: Ikkje kjøp i Norge, alt er så dyrt her... :evil:

Ej kan vel spare ein del på å kjøpe DiMarzios fra wwbw.com eller ei lignande USA-basert webside, eller? Må vel regne med å bli brent på avgifter, men likevel...