Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Srv strenger


benjamin

Anbefalte innlegg

Hei :) Har vært i amerika, og var så heldig å få en helt ny Stevie Ray Vaughan signaturemodell til prisen av 5000 kr på Guitarcenter. Men dum som jeg er så vet jeg ikke hvor tykke de strengene er, har hørt mye rart men er ikke sikker.

Står at den bruker fender super bullet strings, er det bare 1 type pakke, eller flere størrelser?

Tusen takk for hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Har vært i amerika, og var så heldig å få en helt ny Stevie Ray Vaughan signaturemodell til prisen av 5000 kr på Guitarcenter. Men dum som jeg er så vet jeg ikke hvor tykke de strengene er, har hørt mye rart men er ikke sikker.

Står at den bruker fender super bullet strings, er det bare 1 type pakke, eller flere størrelser?

Tusen takk for hjelp :)

Ja, det finnes flere typer størrelser på Fender Bullets. Du kan bruke andre strenger enn det også ^_^

Aner ikke hvordan strenger SRV bruker da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh.. Strenger velger man etter smak og behag, så vidt jeg vet det..?

Du kan bruke hvilke som helst type strenger så lenge det heter "gitarstrenger".

Du kan prøve med 10-46. Jeg syns det er en middels tykkelse som passer til det meste.

Selv bruker jeg 50 eller 52 i de tykkeste og 10 eller 11 på de tynneste. Men det er fordi jeg stemmer ned gitaren i bandsammenheng.

Tror du vil bli fornøyd med 10-46 eller kanskje tynnere. For hvile type, kan du sjekke rundt her på forumet.

Det er mange "strengetråder" der folk sier hva de liker best.

Anbefaller Dean Markeys Blue Steel strenger ^^,

Ellers er DAddarios strenger billige og greie nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker å ha en tykk/tung lyd i de tykkeste strengene.

Mens når det kommer til de tynneste, liker jeg å ha de så tynn som mulig pga det høres ut som de "synger" litt mer når man spiller solo. Synger/screamer vet ikke hvordan jeg skal besokrive det. :P

Har hatt tykkere strenger enn 11 på de tynneste før, og endte opp med stygge sår på fingrene etter 2-3 times spilletid i strekk. Neste dag var det umulig å spille pga smertene i fingrene når man drar/bender i strengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.