Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Simms-Watts PA100 MKII


LarsHøvik

Anbefalte innlegg

Noen som kjenner til denne?

Den har fire kanaler, volume - treble og bass, og to innganer på hver kanal. Har prøvd begge inputs, men kan ikke si jeg hører nevneverdig forskjell - noen som vet?

Det er to ut for kabinett(er), er disse seriekoblet, evt paralell? Er intressert i å ha to kabinetter, og kan velge mellom 8 og 16 ohm - dvs. 7,5 og 15, men skjønner ikke helt hvordan jeg skal få til det:)

Så til ulyder. Dvs. jeg har kun funnet en ulyd, og den høres på harde anslag når inputvolumet står høyere enn mastervolum - tenker altså ikke på noen distortion, men rett å slett ulyd - skurring.

Den eter sikringer, det skremmer meg mer og mer. Kan det være noe med pre-ampen? De sprenger, helt svarte, og knust glass - det kan jo ikke være bra. De første gangene var det kun de utvendige som sprengte, det er to, en 800mA og en 2,5A trur jeg. den på 2,5 har kun gått en gang, og da fikk jeg ikke NOE liv, når den andre går er det fortsatt lys i pæra. MEN: Det går også en inne i ampen, har åpnet den et par ganger nå for å bytte, denne er også blitt sprengt i biter...... Kan dette ha noe med ulyden jeg hører når jeg setter inputvolum høyere enn mastern??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.