Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Voluspå - Norse Tone


phra

Anbefalte innlegg

Er det berre eg som tykkjer at det ser ut som "phra" er litt betalt av jstone?

Ikke betalt. Betatt.

Dumpet borti Jstone på TGP (The Gear Page) Og kikket gjennom forumet her for å finne info. Men fant intet.

Er det noen som vet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kikket på lydklippet på Youtube,og fant denne på "related videos":

Synes den låt veldig bra!

Det gjør den.

I følget TGP igjen er det 6 måneders venting på Tim og Timmy.

Men syntes at Vikingen hadde mer bunn og dybde og låt litt mindre TS på en måte. Har TS-808 allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Her er en liten oppdatering hvis noen er interesert.

Voluspå ankom i en papp eske som alle andre pedaler og er ikke helt ulik andre overdrive / vreng pedaler mitt første inntrykk var at dem spillte litte granne lavere enn en Tube Screamer.

Dog har den mer enn nok volum til å booste en lead.

Ulikt andre overdrive / vreng bokser jeg har eid har denne mer bunn. Mye mer bunn!

Inne i boksen sitter det 2 brytere som endrer på dette. Jeg endte med å skru den ene av (kom med begge på i følge dokumentasjonen skal den i denne settingen booste frekvenser over 340hz.)

Den er veldig åpen på lave gain settinger og har masse mer vreng en en Tube Screamer.

Den høres absolutt ikke ut som en Tube Screamer og heller ikke SD-1 men de er kanskje de nærmeste å sammenlikne med.

Jeg liker den best på single coil men den er fin for power komp på Les Paul også, veldig lite støy og god dynamikk respons sammenliknet med Tube Screameren min (umodda TS-9 fra 80 tallet) (testet med Fender quad Reverb fra 70 tallet)

Alt i alt er det en super vreng boks med stort spekter. Kanskje den ikke låter bedre enn andre, men den låter helt klart annerledes og jeg synes Tøfft.

Tett bunn

Tettere vreng

Fet

Mer vreng enn ventet

Veldig klar på lave drive settinger

Ikke helt venn med tone kontrollen men den VIRKER og det kommer sikker til å gå seg til.

Vil jeg anbefale den??? Ja men kanskje ikke til de som er på jakt etter SRV gitar lyd. Mer U2/ Rock aktig enn Blues/ Country/ Jazz i mine ører (med mine fingre).

Vel jeg vet ikke om dere ble klokere av dette. Det er vanskelig å skrive om lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.