Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bc Rich Bass


Torsn

Anbefalte innlegg

Jeg vet at alle her hater BcRich for en eller annen grunn men uansett:P

Noen som har prøvd en Bc Rich Warlock Bass? Jeg la merke til Vortex fra Dimmu Borgir sin signatur modell å den var jo bare kjempe tøff!:P

Lurer hvordan de er å spille på/lyd +++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

BC Rich har, som de fleste andre, Både billige Asia lagde instrumenter, USA Instrumenter, og USA Custom Instrumenter.. Vortex har en rimelig tøff bass, Etter å ha vært på Dimmu konsert lærte at det er en bass som er veldig fin å sette på låret når du spiller! :lol:

Men som sagt, Kvalitet varierer, tilogmed innen Asia linjen har de forskjellige prisklasser på Warlocken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd den billigste warlock bassen. Jeg syntes faktiskt at den var veldig behagelig å spille på, lyden vil jeg derimot ikke uttale meg noe om for er ikke så god på sånt, desuten er det stor forskjell på mic'ene på de forskjellige utgavene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Men det skal nevnes, Den BC Richen en kompis (gitarist) hadde, falt faktisk fra hverandre... Slo sprekker her og der. men den var veldig billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Btw, Hvordan funker Fender Precision for heavy metal? Jeg spiller mest metallica, Black Sabbath, Pantera osv. Veldig usikker på bass valg.

Funker fint det, men det gjelder egentlig å finne sin egen tone, uansett hvilke instrument. Trenger ikke en type bass for hver type musikk ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Jeg hadde P bassen på øving en gang nedstemt i C med gamle Flatwound strenger på... Funket fett det! :D

Visst du hører Entwistle sin tone på "The Who - Live at Leeds", Så vil jeg tro den skal funke supert med de fleste typer metalband ;)

Steve Harris i maiden har i alle år brukt P bass, og Husker jeg rett, så gjorde vel Geezer Buttler det og på de første Black Sabbath platene?

Nei, En P bass er nok universal instrumentet om du bare gidd å skru litt EQ :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det skal nevnes, Den BC Richen en kompis (gitarist) hadde, falt faktisk fra hverandre... Slo sprekker her og der. men den var veldig billig.

jeg har hørt lignende ting, at halsen vrir seg osv :S men det gjaldt vistnok bare de billigste modellene (koster vel ikke mer enn 2200kr elns.)

Så hvis du skal kjøpe en warlock er det nok lurt å gå for en av de dyrere, går vel utifra att vortex bassen er en av de ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.