Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spørsmål angående bygging av effektbrett..


Ampsheep

Anbefalte innlegg

Heihei!

nå er da tiden kommet og jeg har såpass på effekter at jeg skal sett de på brettet sitt! ( har er pedaltrain jr.)

effekten som skal på brettet er:

Wah

Boss BD 2

MXR dist + clone

Script Phase

EVH Flanger( på vei fra usa)

Eq( under bygging)

og en delay

så lurer jeg på noe som kan gi støm til alle effekten mine. aller er 9 v bortsett fra Flangeren som trenger 18v, noe som er et forsalg til hva jeg kan kjøpe da?=) og som ikke er for dyrt.

hvilke rekkefølge burde jeg ha effektene i?

og hvilke kabler? vil ha noen som er gode, men ikke for dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cioks Schizophrenic har 9V utganger pluss en 18V :)

Foreslår rekkefølge: wah -> phaser -> BD-2 -> dist+ -> delay -> EQ

Når det gjelder flanger, og forsåvidt phaser også, kan du eksperimentere med hvor du syns de låter best - før eller etter vreng. Selv bruker jeg begge før vreng :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Jepp.. Du får kabler som seriekobler to 9V til ein 18V. I praksis vil dette se ut som ein kabel med to plugger i eine enden som skal inn på to 9V uttak i strømforsyninga og ein kontakt i andre enden som skal inni 18V pedalen.

vil dette si at jeg kan få kjøpt en sak som gjør at jeg kan mose strømforsyningen fra boss tuneren min inn i en 18V adapter?

hvor får jeg tak i dette?

hvis jeg ikke har missforstått helt her hadde det vært syyyykt digg, chorusen min eter batterier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cioks Schizophrenic har 9V utganger pluss en 18V :)

Foreslår rekkefølge: wah -> phaser -> BD-2 -> dist+ -> delay -> EQ

Når det gjelder flanger, og forsåvidt phaser også, kan du eksperimentere med hvor du syns de låter best - før eller etter vreng. Selv bruker jeg begge før vreng :)

Jeg ville brukt phaser etter vreng, od pedaler foretrekker et umodulert signal for å ungå rare overtoner og "artifacts"

Bradshaw, Cornish og Friedman annbefaler også det. (overtoner fra vrengen gjør ofte at chorus låter "rikere".

Men for all del det er ingen regler, men har har du den foretrukne rekkefølgen:

Filtere(autowah envelopefollowers osv) - Compressor - Dist/OD - Modulasjon (trem, chorus, flanger osv) - Volumpedal -

Delay/reverb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det inne sånn at en del pedaler må før ampen og andre må i effektsløyfen da?

Neste alle pedaler er i utgangspunktet laget for å brukes foran ampen. Noen amper ahr fx loop som fungere bra med pedaler og noen pedaler fungerer bra i fx looper, men det er ingen regler for dette. Det er helt avhengig av hvilke pedal og hvilken amp det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.