Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nirvana


Haarball

Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Lest og kikket litt rundt i forskjellige topicer, og sett det er mye delte meninger om dette bandet, så tenkte det kunne være moro å starte en liten diskusjon om nettopp dette!:)

Selv mener jeg at Nirvana er et utrolig bra band, Kurt Cobain var elendig på gitar, og kunne ikke synge noe særlig, men han skrev musikk som passet nettopp dette slik at det ble et utrolig bra resultat. Og den utrolige mengden med følelser som finnes i musikken hans, og egentlig grunge generelt, er for meg ubeskrivelig.

Med Kåre and the Cavemen og Stones på iPoden ser jeg ikke poenget i å begynne og diskutere musikk kvaliteten til et random punk-rebel-fjortiss-band som Nirvana.

Som vanlig overdriver jeg noe veldig med mislikingserklæringene mine, men sannheten er at jeg ikke liker bandet Nirvana av diverse grunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis argumentet ditt for at Nirvana er dårlig er at det finnes annen god musikk synes jeg du er langt ute på et jorde i jordbruksnorge et sted..

Stones er bra det, men hvis du tror Euroboys og andre band kunne eksistert uten at de hadde "stjålet" sine musikalske røtter fra andre er du igjen ute på det tidligere omtalte jordet. Forstår du ikke at Nirvana og Grunge epoken utgjør viktige musikalske røtter og at de sørget for en endring av en fastgrodd musikk kultur på samme måte som f.eks Stones ?

Jeg har sakt det tidligere, du trenger ikke å like Nirvana, men du kan ikke avskrive de som et dårlige eller uviktig band..

Edit:

Og misforstå meg riktig angående Knut Schreiner, Jeg synes Knut er en fantastisk gitarist som lager noen helt utrolig fengende riff og soloer som han eksekverer med en feel og stil som mange andre bare kan drømme om, men samtidig kan jeg umiddelbart "plukke" hvem han har hørt mye på og hva han selv liker. Kanskje fordi vi er i samme aldersgruppe og har hørt på mye av de samme tingene, men likevel.. Jo mer man hører av musikk og spesielt av det eldre, jo mer forstår man hvordan ting henger sammen og hvor viktige enkelte utøvere faktisk har vært for yngre musikere.

Endret av Greener
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis argumentet ditt for at Nirvana er dårlig er at det finnes annen god musikk synes jeg du er langt ute på et jorde i jordbruksnorge et sted..

Stones er bra det, men hvis du tror Euroboys og andre band kunne eksistert uten at de hadde "stjålet" sine musikalske røtter fra andre er du igjen ute på det tidligere omtalte jordet. Forstår du ikke at Nirvana og Grunge epoken utgjør viktige musikalske røtter og at de sørget for en endring av en fastgrodd musikk kultur på samme måte som f.eks Stones ?

Jeg har sakt det tidligere, du trenger ikke å like Nirvana, men du kan ikke avskrive de som et dårlige eller uviktig band..

Edit:

Og misforstå meg riktig angående Knut Schreiner, Jeg synes Knut er en fantastisk gitarist som lager noen helt utrolig fengende riff og soloer som han eksekverer med en feel og stil som mange andre bare kan drømme om, men samtidig kan jeg umiddelbart "plukke" hvem han har hørt mye på og hva han selv liker. Kanskje fordi vi er i samme aldersgruppe og har hørt på mye av de samme tingene, men likevel.. Jo mer man hører av musikk og spesielt av det eldre, jo mer forstår man hvordan ting henger sammen og hvor viktige enkelte utøvere faktisk har vært for yngre musikere.

Jeg prøvde å konkludere posten min i sted med at budskapet ikke var noe dypere enn at jeg ikke har noe særlig sansen for Nirvana, og selv om jeg ikke aner hvor lang tid den replyen der har tatt deg å pønske ut syns jeg den var en smule unødvendig... Jeg både ser og skjønner denne sammenhengen i musikkressuserser osv og at visse band man ikke liker er en evig inspirasjonskilde til nyere generasjoners band man kanskje liker, men nå har det seg sånn at jeg foretrekker EB og Stones, og det har også seg sånn at det eneste jeg prøvde å si var at jeg ikke har behov for å pirke ut hva som er bra med Nrvana´s karriere og låtutvalg siden jeg er såpass tilfredsstilt med min nåværende musikksmak...

Men selvfølgelig, poenget ditt er krystallklart, all musikk som produseres har en innflytelse på senere musikk, og uten Nirvana ville verden være et helvetes sted å leve.

Endret av William S.S.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....og selv om jeg ikke aner hvor lang tid den replyen der har tatt deg å pønske ut syns jeg den var en smule unødvendig...

Nå skriver jeg noen ord i minuttet.. Og nytten lå vel først og fremst i det at jeg fikk fremhevet og poengtert det jeg selv har skrevet tidligere i denne tråden.

Kanskje du skulle skrevet et litt bedre innlegg i utgangspunktet ? så slipper du slike litt moraliserende og belærende svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skriver jeg noen ord i minuttet.. Og nytten lå vel først og fremst i det at jeg fikk fremhevet og poengtert det jeg selv har skrevet tidligere i denne tråden.

Kanskje du skulle skrevet et litt bedre innlegg i utgangspunktet ? så slipper du slike litt moraliserende og belærende svar :)

Gå og legg deg, så får vi litt fred her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, slipper man opp for argumenter, så slipper man opp for argumenter.

Denne tråden er nok et bevis på at smak og behag ikke kan diskuteres. Det at jeg ikke bryr meg om band som i første rekke er kjent for slepphendt omgang med tvilsomme substanser, og enda dårligere dømmekraft i forhold til hvordan man trakterer en gitar, skal jeg forbigå i stillhet.

Sov godt, mine herrer.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.