Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nirvana


Haarball

Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For det første - Kurt Cobain var en helt ok gitarist og vokalist. Men det var altså som låtskrivet at han virkelig imponerte.

Nirvana var jo et kjempeband ! Man trenger ikke å like det, men det var et utrolig bra band og det kommer man ikke utenom.

De ble litt ufortjent hypa både fordi de ble det første "grunge" bandet som virkelig slo igjennom på det kommersielle markedet og fordi Hr Cobain tok sitt eget liv. Nirvana oppfant ikke sin sjanger og det var mange bra "grunge" band som var tidligere ute men som aldri fikk noen stor komersiell suksess. Dessuten skrev Cobain relativt tradisjonell musikk i en slags kryssning mellom McCartney/Lennon og Pixies sånn ca. Først og fremst gode pop låter, men i "støyrock" innpakning kan man vel si.. Men han var altså en utrolig låtskriver med tanke på antall og kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nirvana er et av de første bandene jeg likte veldig godt, og er et band jeg liker ennå. Kan ikke begripe at noen kan si at Kurt Cobain var en dårlig vokalist.

Legger til et dritfett klipp:

+1

Nirvana var også eit av mine første favoritt band og eg liker dei framdeles. Og det at Kurt Cobain har dårleg stemme er bare tull, bare høyr på klippe Schlackass la til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1

Nirvana var også eit av mine første favoritt band og eg liker dei framdeles. Og det at Kurt Cobain har dårleg stemme er bare tull, bare høyr på klippe Schlackass la til.

Dårlig stemme har han ikke, spesiell og sinnsykt stilig, men særlig teknisk god vokalist er han jo ikke, selv om jeg elsker stemmen hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lasta ned discography`en en gang ;p

har hørt mye på nirvana, det er en del som er rolig eller ikke så veldi "interesant"

MEN, jeg vil og legge til (etter å ha alt av demoer og plater på pc;p) att Jo, Kurt Cobain sang bra,

kansje han ikke var kjempe-teknisk eller noe med gitarspillinga si, men alt i alt, mye mye bra.

Om det er noen her som dømmer nirvana etter "smells like teen spirit", så bør dere slutte, hør mer nirvana før dere snakker.

Jeg er foresten ingen uber-fan jeg heller, men dårlig var dem ikke.!

Endret av xshorteyx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Nirvana generelt er et dårlig band, men med noen veldig bra låter. Problemet er bare at de er så ihjelspilt og hypet opp at jeg blir kvalm når jeg hører noe av de i dag.

Hør på de låtene som ikke er hypet opp da, Lounge Act for eksempel, You Know You're Right er også sinnsykt fet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.