Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nirvana


Haarball

Anbefalte innlegg

Lest og kikket litt rundt i forskjellige topicer, og sett det er mye delte meninger om dette bandet, så tenkte det kunne være moro å starte en liten diskusjon om nettopp dette!:)

Selv mener jeg at Nirvana er et utrolig bra band, Kurt Cobain var elendig på gitar, og kunne ikke synge noe særlig, men han skrev musikk som passet nettopp dette slik at det ble et utrolig bra resultat. Og den utrolige mengden med følelser som finnes i musikken hans, og egentlig grunge generelt, er for meg ubeskrivelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det lille jeg har hørt av Nirvana har vært rimelig bra greier. Har tre plater, men mangler Nevermind.

Nevermind er en utrolig bra plate, litt for glattpolert, som Cobain selv også mente, men allikevel utrolig bra, glemte perler som Lounge Act, Drain You, On a Plain og Breed er fantastiske sanger, men også de sangene som er litt mer profilert er av forbløffende kvalitet, Lithium, Come as You Are, Polly, In Bloom osv.

Nevner ikke Smells Like Teen Spirit i samme rekken fordi jeg mener den har fått altfor mye oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurt kunne synge jævlig bra.

Nirvana har vært et av de viktigste bandene i livet mitt og jeg oppdaget musikken gjennom de. Mye av det tidlige og mer ukjente materiale er jævlig bra. Fantastisk band.

Kan ikke akkurat si at Kurt er den mest tekniske vokalisten jeg har hørt, men stemmen er så utrolig stilig, at jeg tror den har få (om noen) sidestykker i historien, ikke at jeg mener Kurt er den beste vokalisten i verden, men at jeg syns den er utenomjordisk stilig.

Nesten som Bob Dylan, værre stemme kan man lete en stund etter, men fy f*** så rått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurt kunne synge jævlig bra.

Nirvana har vært et av de viktigste bandene i livet mitt og jeg oppdaget musikken gjennom de. Fantastisk band.

+1

Hører ikke så mye på Nirvana nå lengre, men jeg var skikkelig fanatiker når jeg var 14-15 år. Fortsatt et av mine favorittband.

Hørte dem senest i går da jeg så Sonic Youth-filmen "The Year Punk Broke".

Liker alle albummene på hver sin måte. In Utero er kanskje favoritten, iallefall produksjonsmessig. Har også den orginale Albini-miksen på maskinen, låter rått og godt ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.