Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp av DiMarizo


ofulm

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg vurderer å kjøpe meg DiMarizo pickuper (aktive HB, både neck og bridge). Jeg spiller mest ting som Dream Theater, Avenged Sevenfold, Pantera og Symphony X. Hvilke DiMarizo burde jeg kjøpe? Jeg er helst ute etter røde, men det er ikke det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan da få alle DiMarzio mikker i rødt hvis du vil det..

Skal du ha aktive mikker så er det EMG som gjelder, evt Detonatorn til Duncan

som låter "aktivt" uten å være det. Duncan har også Livewires som er aktive men jeg liker ikke de.

Hvike mikker du skal kjøpe deg er avhengig av gitaren din og treverket, ingen pickuper

låter likt i alt!

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å si, kommer an på treverket i gitaren. En STB-4 JB (jeff beck, seymour duncan) låter veldig bra i min gitar med lønn og ask treverk (maple top, swamp ash body). Halsen har noe å si den og...

Med PUs må du nesten bare prøve deg litt fram. Et pickup kan låte bra i en gitar, og være tynn og hissig i en annen..

Jeg ville være forsiktig med å bestille diMarzio, SD har mer tone jevnt over (både min erfaring, og har også hørt det samme fra flere gitarreperatører). Som sagt, jeff beck PUen låter veldig fyldig og definert i min gitar.

Har ikke prøvt D Sonic, men vet det er de som forestrekker den PUen som MM JP gitarene brukte før. Den nye, dvs. DSonic skal ha en mer "hissig" lyd. Jevnt over ville jeg unngå "hi-output" diMarzio mikker, selv til metal. Men har hørt gode ting om Breed..

En ting jeg har lært med alderen, man trenger ikke nødvendigvis vanvittig mengder med gain for å få en god metal/rock lyd. :)

Jeg spurte også om råd på nettet før jeg testet ut noen mikker i min gitar for en stund siden, og det viste seg at de fleste rådene jeg fikk var ganske dårlige.

Plenty av 14,15,16 åringer på nettet som tror de er eksperter og kommer med masse tullball.

Så derfor, snakk med en gitarreperatør/musikkbutikk hvis i tvil.

Endret av Rock'n'Rolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.