Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Les Paul Studio + EMGer = Metal


Metalbrain

Anbefalte innlegg

ENGL, yeah. Derfor gitaren høres feit ut :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Tjeh, syns ikke den ampen låter noe fett. Ihvertfall ikke sånn han skrur den :P Er en annen fyr her i byen som også har en slik, og jeg har aldri likt lyden hans heller... For lite growl i moderne higainamper etter min smak ;)

I kombinasjon med 6505en min i studio (splitta gitarsignal inn i begge ampene samtidig) låt det konge da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tviler ikke på det :)

Atl etter smak og behag. Det finnes en del som foretrekker 85 i bridge fremfør 81, selv om 81 er den vanligste å ha i bridgen.

Tror det er 50/50 omtrent.

Mer 81 i metal er det jo.

Jeg har gitarer med både 81 og 85 i bridge og synes 85 er best.

Den er fetere og varmere, men det kan bli for mye av det i en Les Paul og derfor

bruker mange 81 der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjeh, syns ikke den ampen låter noe fett. Ihvertfall ikke sånn han skrur den :P Er en annen fyr her i byen som også har en slik, og jeg har aldri likt lyden hans heller... For lite growl i moderne higainamper etter min smak ;)

Veit du, jeg liker ikke lyden på min co-gitarist sin Savage heller. Akkurat som du sier, for lite brøl, bare tynn overtoppen-vreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med for mye? Output eller?

Mener at den kan bli for feit rett og slett.

Blir fort mushy(lite definisjon, grautete) i en mahognygitar som Les Paul.

81 låter ofte veldig skarpt og stygt i strattype gitarer med andre tresorter, men

er ofte perfekt i en Les Paul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit du, jeg liker ikke lyden på min co-gitarist sin Savage heller. Akkurat som du sier, for lite brøl, bare tynn overtoppen-vreng.

Savage 120 er en av favorittforsterkerne jeg har hatt.

Det var gamle ampen til Tore i Conception som ble brukt på platene deres opp til Flow.

Tommy Newton, produsenten deres påstår at den låter helt anderledes en de nye masseproduserte.

(Denne var av de første mer "håndbygde")

Hadde vært morsomt å prøvd en av de nyere, for denne hadde alt annet en lyden du beskriver.

Det var vel ikke Savage 120SE?

Tore lånte en på turne engang og fortalte meg at den låt rævva i forhold til Savage`n!

Har aldri prøvd 120SE`n selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at den kan bli for feit rett og slett.

Blir fort mushy(lite definisjon, grautete) i en mahognygitar som Les Paul.

81 låter ofte veldig skarpt og stygt i strattype gitarer med andre tresorter, men

er ofte perfekt i en Les Paul.

Ahaa.. Skjønner :)

Jeg syns Fireballen min låter 100 ganger bedre til metal enn Powerballen. Ennå koster den 2/4 mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.