Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny akustisk gitar


Freedo

Anbefalte innlegg

Har tenkt til å kjøpe meg ny gitar nå når lønninga kommer og lurer på om noen har noen anbefalinger.

Rundt 5000kr, ny (ikke brukt)..

Hadde først tenkt meg en elgitar, men fant ut at jeg heller ville ha akustisk. Vet ikke helt hvordan det er med forsterker på akustisk stålstrenger, men så lenge den låter (og er) bra uten forsterker er jeg fornøyd.

Ser de selger Ibanez AEF-37E på gitarhuset for 3995,-

Er denne bra? Noen som har bedre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Prøv Tanglewood! Gode gitarer i den klassen der.

Jeg kjøpte meg nettopp en Taylor 110ce og er utrolig fornøyd. Den kostet ca 8000,- i butikk her i Norge, så det er kanskje litt i dyrere enn du sikter, men absolutt verdt å prøve.

Jeg hadde heller ikke tenkt å bruke mer enn 5000,-, men etter å ha prøvd Tayloren var det umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nettopp i Portugal og kjøpte en Epiphone Jumbo til omtrent 2000 (Jepp, billig i Portugal) . I Norge ligger EJ`n i ditt prisleie og er en kanon god jumbo til den prisen. Slenger du på et sett med nye strenger har du en steikandes god akustisk. Har ikke prøvd Taylor men hørt at de er kjempegode gitarer - du får jaffal mye gitar for penga. Sjekk også ut Whashburn... hadde en for mange år siden.... og angrer skikkelig på at jeg solgte den.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du glad i den? :) Hva vil 25 1/2 skala si?

Den er i alle fall i full voksen størrelse..

Er nydelig å spille på, føles solid og god, og har en varm og god lyd.

Flott lyd når den er plugget i forsterker og. Har den selv i en annen farge, (sunburst) men vet ikke om den er i få tak i lengre.

Alt i alt så mener jeg det er en meget god gitar til den prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv Tanglewood! Gode gitarer i den klassen der.

Jeg kjøpte meg nettopp en Taylor 110ce og er utrolig fornøyd. Den kostet ca 8000,- i butikk her i Norge, så det er kanskje litt i dyrere enn du sikter, men absolutt verdt å prøve.

Jeg hadde heller ikke tenkt å bruke mer enn 5000,-, men etter å ha prøvd Tayloren var det umulig.

Denne du mener? http://www.myhrbraaten.no/product_info.php...roducts_id=1174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke kjøpe brukt?

Da får du jo en bedre gitar for penga!

Er mye å spare, jeg har en Taylor stålstrenger som koster 38K i Norge

jeg ga 12K for den strøken brukt.

Hadde ikke fått en så bra gitar for 12K ny akurat, akustiske gitarer blir jo bare

bedre med åra så jeg skjønner ikke hvorfor så mange utelukker å kjøpe brukt..

Tror heller jeg ville gått for Furch istedenfor den rimeligste Taylor`n i den prisklassen du nevner.

edit: så at Taylorn ligger over budsjettet ditt, så da annbefaler jeg Furch.

Ibanez har også akustiske gitarer som er meget bra i forhold til prisen.

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, ce står for Cutaway. Så linken din er samme gitaren, bare at i ce modellen jeg kjøpte er litt av kroppen under halsen bøyd vekk slik at man kan spille på de lyseste båndene.

Uansett råder jeg deg til å prøve gitarene i butikken. Gitarer er en høyst individuell smaksak. Og selv om de er av samme modell er det ikke sikkert de høres og spilles likt ut.

Jeg kjøpte den på Musikkmagazinet i Bergen for litt under 8000,- (med trekk). Utrolig lettspilt, strålende lyd (etter mine ører), og god mikrofon i. For meg er cutaway også et pluss.

Endret av M55ikael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det trygt å bestille akustiske gitarer på internett? (Med tanke å frakt og ødeleggelser)

Vell.. å få gitar sendt i posten er vell like risikabelt som når dem frakter gitarene til butikkene?

Jeg bestilte via en fyr fattern kjenner da, og han bestilte fra Norsk Distrubisjon igjen (eller hva det het)

den kom i perfekt stand, jeg fikk ganske hakeslepp når jeg åpna opp casen..

var ikke så mye som et microskopisk støvkorn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det trygt å bestille akustiske gitarer på internett? (Med tanke å frakt og ødeleggelser)

Bare pass på å få folk til å pakke skikkelig(så lufttett som mulig) så går det som regel fint.

Har fått akustiske gitarer fra Japan, Australia og USA, alltid gått bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.