Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvem er ditt idol?


tisi1

Anbefalte innlegg

satt her og tenkte nå på hvem det er her i livet som inspirerer meg, musikalsk og sånn ellers.

Kom frem til dette:

Til hverdag:

-bestevennen min som er verdens beste bassist,så han er kanskje under musikalsk inspirasjon og :)

-musikklærerene mine for deres tålmodighet og hengivenhet til oss bråkete ungdommer.

-mennesker jeg ikke kjenner,men som facinerer meg :)

Musikalsk:

-Som nevnt,min bestekamerat som er helt fantastisk på bass

-Keith Jarrett, min pianogud!

-Gavin Degraws tekster og melodi

-Jason Mraz utrolige skatting med stemmen.

Har mange flere,men orker ikke å skrive ned alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 159
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Som pianist må jeg si at Rick Wright er mitt forbilde. Låter som The Great Gig In The Sky, som han gjorde med PF, og Breakthrough (solo), er noe av det vakreste noensinne skrevet. Ja, også liker jeg jo alle de klassiske komponistene.

Som gitarist er det svært mange jeg imponerer, men de fem jeg setter høyest er David Gilmour, Andrew Latimer, Brian May, Jimi Hendrix og Jeff Beck.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikalsk sett så er vel Abbath, som tidligere spilte i Immortal, et av mine store forbilder...selv om låtene hans kanskje ikke er blant de mest tekniske i verden, så syns jeg han får frem stemningen i låtene sine på en helt spesiell måte...

Og måten han "tok over" gitaren i Immortal etter at Demonaz ble skadet var helt genial, han gjorde Immortal store...og jeg må si at avgjørelsen om å avslutte Immortal fordi de ble for store var noe som det virkelig står respekt av...

Sånn rent ellers finner jeg inspirasjon i veldig mye rart, jeg er veldig nasjonal romantisk av meg, og kan fint bli veldig inspirert etter å f.eks ha gått en tur i skogen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen idoler eller store forbilder, men det er dog folk der ute som jeg har stor respekt for.

Er jo metalmann og har stor respekt for det Fenriz har gjort for metal i Norge, samt hans musikalske og tekstmessige genialitet i Darkthrone. Ellers må jeg nevne R. Nattefrost i Carpathian Forest og Gard i Tulus/Khold. Bånnsolide vokalister begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steve Vai var det første idolet jeg hadde. Fikk meg til å like tremolosystem.

Helloween lærte meg å kaste på hodet.

Junior Brown lærte meg å like country.

Bobby McFerrin åpnet øynene mine for vokalister.

DLR band fikk meg til å forgude tekniske vidunder.

Eric Johnson fikk meg til å like pentatonskala.

Ron Thal fikk meg til å innse at jeg aldri blir noen stor musiker.

Stryper. Bare utrolig gode låtskrivere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.