Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tidenes verste gitarist


Haarball

Anbefalte innlegg

Hvem syns du er tidenes verste gitarist?

Gjerne og den som får mye credit for å være god, men allikevel er teknisk sett dårlig?

Kan begynne med et eksempel, Rolling Stone Magazine rangerte en gang en kåring av de 100 beste gitarister og satt opp Jack White (The White Stripes) på 17. plass, og Eddie Van Halen (trenger ingen introduksjon) på 70. plass, litt feil etter mine ører...

Ellers så syns vel jeg generelt sett at alle gitaristene rundt pop-rock sjangeren (Green Day, Blink 182, Simple Plan, osv...) er utrolig dårlige gitarister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han duden i Children of Boredumb... Alexi noe :P Sikkert ok teknisk, men det eneste han driver med er sjelløs, flåsete liksomshred. Fysjom.

Selv om Slayer er et av mine favorittband og jeg syns begge gitaristene der gjør kule ting som passer låtene, tror jeg det hadde blitt helt krise om man plasserte dem i et annet band :P

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så syns vel jeg generelt sett at alle gitaristene rundt pop-rock sjangeren (Green Day, Blink 182, Simple Plan, osv...) er utrolig dårlige gitarister.

Det jeg har sett/hørt av f.eks. Green Day live, har vært godt og solid rytmespill. Funka i alle fall glimrende, så hvor du tar påstanden din fra, vet ikke jeg. Green Day er forøvrig de eneste av de nevnte, jeg kan uttale meg om. Eneste jeg har sett/hørt live-opptredner av. Synes alle de nevnte bandene er gørrkjedelige, så jeg har ikke noe særlig forhold til dem. Men mulig de andre du nevner har dårligere gitarister.

Kan forøvrig legge til at mora mi er veldig dårlig på gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har sett/hørt av f.eks. Green Day live, har vært godt og solid rytmespill. Funka i alle fall glimrende, så hvor du tar påstanden din fra, vet ikke jeg. Green Day er forøvrig de eneste av de nevnte, jeg kan uttale meg om. Eneste jeg har sett/hørt live-opptredner av. Synes alle de nevnte bandene er gørrkjedelige, så jeg har ikke noe særlig forhold til dem. Men mulig de andre du nevner har dårligere gitarister.

Kan forøvrig legge til at mora mi er veldig dårlig på gitar.

Green day er vel egentlig de beste av pop-rock sjangeren da, selv om jeg hater dem intenst:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Green day er vel egentlig de beste av pop-rock sjangeren da, selv om jeg hater dem intenst:-)

Hva du definerer som pop/rock vet ikke jeg, men nei, Green Day er ikke de beste av pop/rock-sjangeren.

Ikke snakk mer om pop/rock er du snill. Du aner ikke hva du prater om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.