Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Frakt av tunge comboer?


Jonathan

Anbefalte innlegg

Jeg ringte posten og skulle høre om frakt av 40kg's kabinett for en stund siden.

De ga meg et navn på en leverandør som egentlig fraktet matvarer ol, men også tok seg av frakt vie hele landet.

Husker ikke firmaet, men det var en kalkulator på hjemmesiden dies, og kabinettet kom på rundt 1000kr om jeg ikke husker feil.

Ring posten og hør med de.

Noe linje-gods greier.. :P Lenge siden.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at den veier 40kg?

Var litt usikker på om min 2x12 kombo kunne sendes med posten, men det viste seg at den ikke veide mer enn 30,5 kg.

Dette er en Marshall rørforsterker på 100w, så kan ikke forstå hvordan din kan veie 10kg mer. =p

Har effekt og produsent mye å si på vekten altså? :lol:

Så et Orange 2x12 kab som veide 40kg, KUN kab altså. Så det er ikke usannsynlig at en combo brått kan veie endel mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har effekt og produsent mye å si på vekten altså? :lol:

Så et Orange 2x12 kab som veide 40kg, KUN kab altså. Så det er ikke usannsynlig at en combo brått kan veie endel mer.

Ja, effekt har ganske mye å si. Det er jo det som "produserer effekt" som er tungt i en rørforsterker, ikke kondensatorer og ledninger.

Nevnte at det var en Marshall fordi det da ikke er snakk om tullegreier som har spart på alt for å kunne si at den er 100w...

Greit med vektforskjell, men virket bare rart at to forsterkere (som mtp. at mer enn 100w er uvanlig) har samme/nesten samme effekt og høyttalerkonfigurasjon hadde 10kg vektforskjell, med 30 mot 40 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg tok i litt eller huska feil, men PPC 212 veier ihvertfall 28kg. Magneter er ikke nødvendigvis stort lettere enn bly :P

http://www.thomann.de/se/orange_ppc212_git...417aabbf99d4bf9

Hmm, Thomann sin vekt er visst litt på jordet ;)

ENGL E212V veier 36kg...

Hehe. Jeg hadde et 1x12 Orange og den var ikke særlig tung. Ville liksom forundret meg om 2x12 hadd veid i hvertfall 4 ganger så mye ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.