Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som kan lage bass tablatur til "jompalaia" med Bananairlines ?


Anbefalte innlegg

hei, noen som kan/har mulighet til og lage tablatur til "jompalaia" med Bana airlines til bass ?

hadde vært utrolig kult og kunne spilt den på bass, men siden jeg er relativt ny og u erfaren når det gjelder tab/noter, og bassen i det hele tatt er det litt vanskelig og drive med gehør. hadde vært utrolig kult. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å være frekk, men aner ikke hva "Bana airlines" er?

Men videre- sangen er jo en relativt elendig rippoff av "jambalaia". og består stort sett av vekselbass, det vil si grunntone og en kvart under. Ellers er det snakk om standard swingbassganger, med bruk av tonika, ters, kvint, sekst og tilbake.

"Rinse and repeat", stort sett slikt vi gjør mens vi drikker vann, brus eller XL1 med den andre hånda..

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.. *Skamme seg litt", men altså- Jambalaya??

Atte hvissatte det går i C:

CGCGGDGDGDGDCGCGCGCGGDGDGDGDCGC

Det er verset. Uten å ha testet.

Åsså refrenget:

CGCGGDGDGDGDCGCGCGCGGDGDGDGDCGC

Swingen sparer vi til dette sitter?

Ett slag på hver tone.

*Legger merke til at tambarskjelvegitaristen bare klager, og ikke legger ut fasiten selv.. :D

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, Jambalaya er da en grei nybegynnersang på bass, så slik sett er det faktisk et godt valg. To grep og greier. Er ikke mange sanger det holder i. Eneste andre jeg kommer på i farten er "Tulsa Time".

Men jeg må innrømme jeg har hørt bedre versjoner enn banaversjonen jeg fant på youtube.

Trådstarter- velkommen til forumet. Vi bare erter, det er ikke noe å bry seg om, og spørsmålet var ikke dumt.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.