Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Effekt?


Buddz

Anbefalte innlegg

Hei,

Da pappa tok over huset til sin bestemor fant jeg en gammel (gitar?) ting liggende i kjelleren.

Den ligner på en effekt pedal, den er rektangulær, rød, har en lang ledning med jack i enden og har sånn gammel telefon tråd.

Ser ut som det har stått noe på den, ett merke eller noe lignende, for det er ett lite rektangulært "uthugg" plass til en liten logo, med litt gammel lim inni (om jeg ikke tar helt feil).

Den har ikke input og output, men bare en ledning som går fra den, sikkert noe som skal inni forsterkeren, HVIS det i det hele tatt er til gitar utstyr? :blink:

Noen som har peiling?

hadde vert kjekt å finne ut av.

Kan huske at jeg fant en gammel kasse gitar i kjelleren der og, som var blitt ganske ødelagt, mener å huske at pappa fortalte at det var min oldefar som hadde bygget... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være en fotbryter til en forsterker. Har du mulighet til å ta et bilde?

Ikke her og nå, men om jeg husker det etter jeg er kommet fra jobb, så skal jeg poste ett :)

Hva er en fotbryter til forsterker god for? stand by eller noe lignende? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke her og nå, men om jeg husker det etter jeg er kommet fra jobb, så skal jeg poste ett :)

Hva er en fotbryter til forsterker god for? stand by eller noe lignende? :huh:

Bytte kanal på forsterkeren, slå av og på reverb, etc. Kommer litt an på forsterkeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har LP spilleren en strømledning? Hvis ikke tipper jeg den ledningen skal kobles sammen med en forsterker som sikkert hørte sammen med LPspilleren engang i tiden og at den fikk strøm derfra.

Nei, ingen strøm ledning.. finnes det innganger til disse ledningene i dag?

Den er gammel ja.. det var liksom min oldemor sin eller noe... :S

har ikke funka ut i fra det jeg har prøvd til noe.. har ikke effekt pedal til å teste det dere skriver..

sikker noe greier til en gammel forsterker eller noe.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bryteren" er rett og slett en bryter, som har tilhørt en eller annen forsterker. Trykker man på bryteren, er kretsen på, ett trykk til, og den er av.

Når det gjelder kontakten til LP-spilleren, er det en gammeldags tysk/europeisk høyttalerkontakt. "Alle" brukte den, som Grundig, ITT Bang og olufsen, Phillips og så videre.

Jeg har sett de der brukt på to typer enheter, enten høyttalerutganger, altså et ferdig forsterket signal, eller så har jeg sett en del produsenter av lampeutstyr har brukt den kontakten på 12V utgang i den seneere tid. Det siste er trolig ikke tilfelle her. Mitt første tipp er at det her snakk om en utgang fra en forsterker, men jeg har som sagt ikke 100% oversikt over hva kontakten er brukt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.