Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strenger


PAJ

Anbefalte innlegg

Hvor kjøper dere strengene deres?

Har sett f.eks strenger.no men der får man bare bestillt 10 pk, og det er litt dumt når jeg

skal prøve litt forskjellige merker.

Kan også anbefale noen strenger til meg. hva synes dere er best?

Må prøve litt rundt for å finne de jeg liker best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stikker.no

Elixir holder klangen fint lenge i motsetning til diverse andre som mister klangen med en gang!

Personlig foretrekker jeg lyden når strengene har "mistet klangen". Slett ikke utenkelig at andre synes det samme. Ferske strenger låter metallisk og fælt i mine øyne. Hadde samme strenger på i 3/4 år, og bytta bare fordi jeg ville prøve noen tynnere strenger samt at de kunne ryke any day.

Har nå satt på noen tynne coata D`addario strenger, og de låter dårligere, men det kan være vel så mye tykkelsen. MEN, coata strenger glir dårligere i fingrene mine. Merkes veldig på slides av enkeltstrenger og barregrep.

Tykkere (011-053) gamle strenger låter best, men er mer slitsomt å spille på, det er min erfaring så "langt". Blir strengene for tynne trenger man kanskje den skingrende ny-streng lyden for å skjære gjennom i diskanten, men for tykkere strenger har det ikke vært slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg også tenkt til å spørre om ja..

Hvilken tykkelse foretrekker dere?

jeg har 0.12 på min, men så har jeg jo egentlig ikke prøvd noe annet heller.

Utenom i forskjellige gitarbutikker eller hos kompiser da, men da har jeg liksom ikke tenkt på hva slags strenger som var på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper hos http://www.stringsandbeyond.com/. Der kan du velge og vrake, frakten er ikke ille, pakken kommer relativt kjapt, og så er det jo kjekt å betale 30-40 kroner pakka for et sett DR-strenger i stedet for de 150 de skal ha i butikken, da. Dessuten er det hyggelige folk - en gang de var tomme for et sett jeg skulle ha fikk jeg det separat tilsendt med en håndskrevet unnskyldning. Liker sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har .10 strenger på mine akkustiske. D'addario.

Kjøper de for 70kr settet på smartclub. Noen ganger er de på tilbud til 50kr og. Er ingen andre vanlige butikker som kommer i nærheten da. Og gidder ikke betale 235kr som de skal ha for ett sett med Elixir da. Som jeg synes er altfor harde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.