Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Peavey Valveking


h1ning

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva slags pickuper sitter det i gitaren din? Med en litt pinglete forsterker blir det ikke akkurat bedre metallyd med pinglete pickuper (singlecoils/pinglecoils) :P

Men ja, kjøp en billig Behringer Overdrive (ikke distortion/metal greier osv.) og bruk den som boost. :)

Jeg har, som campCKY sa, en Ltd Ex-400 med emg...

Tror nok det er en god ide å kjøpe en overdrive pedal til en billig penge som du sier ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrudd opp volumet på gitaren?:P

Hvordan musikk spiller du da? Og hvor høyt har du volumknappen på forsterkeren?

Og kanskje ett dumt spørsmål, men har du skiftet til lead kanalen? Eller har du den på clean?

Jeg har kanskje ikke spilt så lenge, men jeg er såpass oppegående at jeg har på lead kanalen altså!:P

Volumet på forsterkeren varierer litt, avhengig av hvor godt humør foreldrene mine er i...

Pleier å ha den på ca. klokka 9, det er mer enn nok lyd i det lille rommet mitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan metall lyd er du ute etter? Jeg har to pedaler, en Carl Martin Crush Zone (distortion) som jeg bruker alene på clean kanalen. Og en hjemmebygget Marshal Guv'Nor clone, som jeg bruker til å booste vreng kanalen. Og da får jeg velig mye forskjellig lyd ut av forsterkeren. Jeg pleier selv aldri å ha volumet på forsterkeren høyere enn kl 9 selv.

http://www.sound1.com/portal/asp/produktde...Produkt_ID=3784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Har du sjekket batteriet? Jeg tror du har gamlegitaren min. og om du ikke har skiftet batteri. så er det lenge siden det ble gjort!

okey, ska fikse batteri! ;-) så det var deg jeg kjøpte den av ja. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltså, jeg har hatt forsterkeren en stund nå, og det meste har vært koblet i den... ikke bare en av mine gitarer. Har hørt mange andre som har prøvd forsterkeren min, som synes den låter litt "tvilsomt"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.