Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Peavey Valveking


h1ning

Anbefalte innlegg

Jeg har en Peavey Valveking 112 på rommet, og er litt misfornøyd. Jeg synes det er alt for lite gain i forsterkeren, og siden jeg har hørt så mye skryt om den og at den har mer enn nok gain til å spille metall, fikk meg til å tro at det er noe gærent med den.

Hvordan finner jeg ut om det er noe galt med forsterkeren?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis du får for lite vreng vil jeg anbefalle å trykke inn gain boost knappen. Men ellers så synes jeg at Valvekingen min har nok vreng. Har aldri gain på fullt. Men kan være en ide å skru opp mastervolumen. Men jeg synes den spiller altfor høyt til hjemmebruk på kl 15. Så har den aldri noe høyere enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk den for et par dager siden,svært skuffende...endte med at jeg kastet den ut av vinduet av ren aggresjon...Går tilbake til min lille Marshall

Det går ann å ta vare på utstyret sitt forde da! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Peavey Valveking 112 på rommet, og er litt misfornøyd. Jeg synes det er alt for lite gain i forsterkeren, og siden jeg har hørt så mye skryt om den og at den har mer enn nok gain til å spille metall, fikk meg til å tro at det er noe gærent med den.

Hvordan finner jeg ut om det er noe galt med forsterkeren?

Takker for svar!

Har du skjekket om forsterkeren står på Class A/B e Class A. Står den på Class A så får du lite metal ut av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du skjekket om forsterkeren står på Class A/B e Class A. Står den på Class A så får du lite metal ut av den.

jeg har den alltid på a/b, men det er nesten ingen forskjell på dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags pickuper sitter det i gitaren din? Med en litt pinglete forsterker blir det ikke akkurat bedre metallyd med pinglete pickuper (singlecoils/pinglecoils) :P

Men ja, kjøp en billig Behringer Overdrive (ikke distortion/metal greier osv.) og bruk den som boost. :)

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.