Web Analytics
Jump to content

Peavey Valveking

h1ning
 Share

Recommended Posts

Jeg har en Peavey Valveking 112 på rommet, og er litt misfornøyd. Jeg synes det er alt for lite gain i forsterkeren, og siden jeg har hørt så mye skryt om den og at den har mer enn nok gain til å spille metall, fikk meg til å tro at det er noe gærent med den.

Hvordan finner jeg ut om det er noe galt med forsterkeren?

Takker for svar!

• Replies 30
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hvis du får for lite vreng vil jeg anbefalle å trykke inn gain boost knappen. Men ellers så synes jeg at Valvekingen min har nok vreng. Har aldri gain på fullt. Men kan være en ide å skru opp mastervolumen. Men jeg synes den spiller altfor høyt til hjemmebruk på kl 15. Så har den aldri noe høyere enn det.

Fikk den for et par dager siden,svært skuffende...endte med at jeg kastet den ut av vinduet av ren aggresjon...Går tilbake til min lille Marshall

Det går ann å ta vare på utstyret sitt forde da! :P

Jeg har en Peavey Valveking 112 på rommet, og er litt misfornøyd. Jeg synes det er alt for lite gain i forsterkeren, og siden jeg har hørt så mye skryt om den og at den har mer enn nok gain til å spille metall, fikk meg til å tro at det er noe gærent med den.

Hvordan finner jeg ut om det er noe galt med forsterkeren?

Takker for svar!

Har du skjekket om forsterkeren står på Class A/B e Class A. Står den på Class A så får du lite metal ut av den.

Har du skjekket om forsterkeren står på Class A/B e Class A. Står den på Class A så får du lite metal ut av den.

jeg har den alltid på a/b, men det er nesten ingen forskjell på dem...

Hva slags pickuper sitter det i gitaren din? Med en litt pinglete forsterker blir det ikke akkurat bedre metallyd med pinglete pickuper (singlecoils/pinglecoils) :P

Men ja, kjøp en billig Behringer Overdrive (ikke distortion/metal greier osv.) og bruk den som boost. :)

Edited by Aphelion