Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilke sanger kan jeg lære nå?


AndreasH

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! Nå har skolen begynt igjen og jeg har funnet ut at vi skal ha en fremføring på et eller annet instrument i musikken. Jeg har ligget på 5ere hvert år hittil, men nå går jeg i 10. klasse og siden jeg har trent ekstra mye gitar det siste året har jeg veldig lyst på en 6er i år. Derfor vil jeg spille en sang på elektrisk gitar som gir ordentlig knock-out.

Tror ikke sangen skal ha vokal og jeg skal spille solo, uten noen andre. Derfor er det kanskje lurt at det finnes et backingtrack for sangen. Jeg har spilt gitar nok nå til å beherske de første 90 sekundene av Cannon Rock hittil, men lærer mer og mer nå etter hvert. Men nå har det seg slik at jeg ikke vil spille Cannon Rock på fremføringen og ikke noe alt for metal heller (deatch metal, black metal, o.l.). Har lurt på å lære "Sweet Child O' Mine" av Guns N' Roses som det er litt fart i. Jeg må muligens fremføre foran alle på skolen så det bør være litt kick i sangen innimellom.

Jeg håper dere kan hjelpe meg med å finne en kul sang som ikke er for vanskelig å spille for meg. Gjerne litt shredding (men ikke for heftig) og legato. Sweeping er ikke aktuelt ennå.

Tusen takk for forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må vel ikke spille helt likt som på orginalen heller ?

Går fint ann med tapping der syns jeg å huske. Begynner å bli en stund siden jeg syns Canon Rock var kult, så jeg husker ikke helt hvor avansert den sweepinga var. Men et lite tips hvis du skal prøve deg på sweepinga; begynn sakte med metronom, øk hastigheten når du spiller det perfekt. Etter hvert går det helt topp i riktig tempo=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet mange sikkert rynker på nesa og "æsj, så kjedelig og enkelt" joda, sangen er ganske enkel, men den er utrolig fin å spille, og får du til sånn ca. lik lyd så har du en knallsang du kan fremføre

Gary Moore - The Loner

det er en sang som veldig mange har hørt, av de store gitarforbildene så tror jeg det er gary moore som er kjent blandt folk som ikke spiller gitar selv..

han har veldig mye som går igjen likt i sangene sine, noe som gjør at det er enkelt å spille cover av han, selve sangen er ikke så veldig lang og du har mulighet til å improvisere på slutten, eneste som kan gjøre sangen krevende er at du må være veldig god til å bende tonene og klare å holde tonene så melodien ikke blir hakkete... og det er ikke noe problem å finne en veldig bra backing track

om jeg ikke tar helt feil så spiller han der på en Jackson og får ut lyden på en Marshall amp husker ikke helt hvilken. men jeg elsker lyden han har på den sangen.

selv skal jeg spille den sangen neste gang jeg har mulighet til å opptre, bedre en sist da jeg spilte apache av shadows på unødvendig varm ungdomsklubb på en 7-strenger som jeg ikke var helt vant med å bruke, uten noen form for vib-arm som sånn reserve siden ibanezen var uten strenger

Endret av GuitarFreak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.