Web Analytics
Jump to content

Hvilken fuzz?

kake
 Share

Recommended Posts

Jeg trenger en fuzzpedal, for det meste til Hendrix greier (noe som passer bra til Hendrix mao)

Er egentlig ganske blank på hva jeg vil ha bortsett fra det, men jeg vil helst presse prisen under 1000kr, evt 1500 om det er verdt å betale ekstra for det.

Så.. noen som har noen anbefalinger? :)

Svar gjerne på begge.

Men tror nok det blir en Monterey Fuzz på meg :)

HUSK:

Pedalen kan enten kjøres på batteri eller 9VDC strømforsyning med POSITIV JORD.

OBS: Ved å bruke en standard strømforsyning med negativ senter, risikerer du å ødelegge pedalen og dette dekkes IKKE av garantien.

52tele: Sammenlign prisen for den originale du lenket til, også en av klonene. Så prøver du igjen å tenke ut hvorfor jeg heller vil kjøpe en av klonene for mine surt oppsparte kroner.

Noen som har noen synspunkter på MJM London Fuzz 2?

52tele: Sammenlign prisen for den originale du lenket til, også en av klonene. Så prøver du igjen å tenke ut hvorfor jeg heller vil kjøpe en av klonene for mine surt oppsparte kroner.

Noen som har noen synspunkter på MJM London Fuzz 2?

Har en 8-10 fuzzface kloner. Det er stort sett varjasjon over samme sak. De fleste boutique versjonene låter bra men forskjellig. Foskjellen ligger først og fremst i hvilke transistorer dem har brukt. Tror du vil kunne greie Hendrix greia med hvilke som helst av dem. Jeg syntes dog Sunface 275'en låter mest PF av de jeg har. testa såvidt den nye Dunlop Hendrix fuzz'en på NAMM og den låt også veldig bra. Er laget av Jorge Tripps som lagde Way Huge pedalene tidligere. Favoritten min er en gammal Diaz Square Face, den låter dritbra. Men den tør jeg jo ikke ta med noe sted lenger så jeg kjøpte meg en Fulltone '69 som jeg bruker på øvinger. Er enn forutsetning å ha en gitar med single coils. Humbuckere funker ikke like bra ihvertfall ikke til Hendrix/Gilmour fuzzgreier.