Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pickup


bazz

Anbefalte innlegg

Hei, har endelig skaffet meg en kontrabass, men den har ikke mic. Lurte på om noen av de som spiler kontrabass har peiling på hva som er bra uten at det nødvendigvis er så fryktelig dyrt. Det er snakk om en kinabass så noe fryktelig ekslusivt er jeg ikke på jakt etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut K&K. Enkle, solide og heilt ok mikkar til ein rimeleg penge. Berre pass på at du handlar deg ein preamp og. Signalet er for svakt utan preamping. Dette gjeld dei aller fleste mikksystem og spesielt dei som er i den rimelegare enden av skalaen.

fungerer det å bare koble den rett i en forsterker med preamp, eller må jeg kjøpe en ved siden av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men gjelder det alle systemer, eller finnes det systemer som har alt integrert uten at det er så veldig dyrt?

BTW; er det noen nettbutikker i norge som fører K&K, har sett litt rundt og eneste stedet jeg har funnet merket er på godlyd, men der har de ikke kontrabassmicer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg veit ikkje om alle system treng det, men dei eg har testa treng det.

Om Godlyd allereie fører merket så er det ikkje usannsynleg at dei kan ta inn det du treng. Det er verdt å sende dei ein forespørsel om det iallefall.

Shadow er eit anna merke i den rimelegare enden av skalaen. Dei og funkar ok, men treng forsterking slik som K&K.

Berre sørg for å få dei tilpassa på bassen ordentleg anten du gjer det sjølv eller får proffar til å gjere det. Ein dårleg tilpassa mikk leverer ikkje optimal lyd.

Lukke til med bassen uansett, det er eit sabba instrument.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk skryter av denne:

http://www.musikkrommet.no/catalog/product...products_id=482

Hvis du er ute etter å spare penger i begynnelsen så hadde jeg prøvd å overleve en stund på en billig/streit el-bass preamp. Jeg har ikke noe erfaring med det men det må jo fungere hvis man har erfaring med å skru EQ

Endret av AXL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.