Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Brian May


Aphelion

Anbefalte innlegg

Har fått litt dilla på Queen igjen i det siste, og har tenkt over - spesielt på liveopptak - at gitarlyden til Brian May har en veldig spesiell dybde. Type en eller annen slags modulasjonseffekt, men jeg klarer ikke sette fingeren på hva. Noen som veit? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått litt dilla på Queen igjen i det siste, og har tenkt over - spesielt på liveopptak - at gitarlyden til Brian May har en veldig spesiell dybde. Type en eller annen slags modulasjonseffekt, men jeg klarer ikke sette fingeren på hva. Noen som veit? :)

http://www.brianmaycentral.net/sounds.html

Og jeg mener å ha sett en dokumentar hvor han nevner Rangemaster Reverb

Endret av Bloff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker top boost pedal på Vox uten top boost. Pluss spesiallaget forforsterker også på en del ting. Det særegne med livelyden hans er 9 - 12 Voxer. 3 i høyden, 3 eller 4 i bredden. Med forsinkelse mellom hvert stack på 3 gir det en helt spesiell modulasjonslyd. Tror det er den det blir spurt om her, ikke studiolyden.

Edit: Tror det er det som blir beskrevet som normal, delay1 og delay2 i linken over. I 1982 brukte han 9 Voxer, på senere konserter har jeg sett at han bruker 12.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.