Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

EMG 81/85


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nylig et brukt sett med EMG 81/85, men oppdaget at det manglet en liten kondensator som skal stå mellom volum og tone da jeg skulle montere. Settet skal monteres i en LP, hvor det er to volumkontrollere (uavhengige) og to tonekontrollere. Noen som vet spesifikasjoner på kondensatoren som trengs, evt. hvor jeg kan få kjøpt en slik. Har allerede kikket på den ene kondensatoren som fulgte med, uten å bli noe klokere av det. Har også sendt 3 mailer til EMG-produsenten i statene uten å få svar.

Har også kikket gjennom www.elfa.se, men er ikke helt sikker på hva jeg skal velge. Noen her som er stødige på slikt?

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I EMG sitt skjema er kondensatorene merket som 0.1 yf (microfarrad) denne størrelsen kan også kalles 100nF (nanofarrad) alt etter som hvor i skalen man starter (som med cm og mm)

En slik kondensator koster bare noen kroner og fås i mange kvaliteter og størrelser. Kjøp en polyester (eller annen plast) type hvis du kjøper på Elfa eller lignende.

Siden du mangler en kondensator - du har vel resten ? Altså de original leverte EMG potensiometerne osv ? (volum og tonekontroller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.