Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Flanger og andre effekter.


xshorteyx

Anbefalte innlegg

Alright.

Sorry for overskrift som kansje irriterer litt, vil bare få folk nyskjerrig så de faktisk ser på hva jeg spørr etter.

Jeg har snart lyst å kjøpe et lite pedalbrett, så da tenkte jeg att jeg sku utvide mitt utvalg av effekter.

Noen her som har prøvd Dunlop`s MXR Van Halen flanger?.

Hittil av pedaler har jeg

Dunlop crybaby orginal

Krank distortion pedal..

en eller anna volum pedal ;p

Ibanez Delay pedal, (de 2 sistnevnte er fatterns litt eldre pedaler som jeg låner, så jeg aner ikke åssn modell)

og så ligger det en eller anna tone / volume bryter boks ting der.

Fattern har brukt de 3 siste effekta til Steel-Guitar`n sin :P

Skal sjekke de ut litt mer når jeg kommer hjem igjen.

så. hadde flangeren passa inn en plass?.. og,, noen andre som kansje har effekt-kjøp forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd den, men har en gammel MIJ-Boss BF2 Flanger som jeg er fornøyd med :)

Kan anbefale MXR Phase 90, tøff og enkel phaser! Denne modellen, som er basert på den gode gamle, låter ikke fullt så voldsomt som den nye. Har planer om å skaffe meg en slik selv :)

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd den, men har en gammel MIJ-Boss BF2 Flanger som jeg er fornøyd med :)

Kan anbefale MXR Phase 90, tøff og enkel phaser! Denne modellen, som er basert på den gode gamle, låter ikke fullt så voldsomt som den nye. Har planer om å skaffe meg en slik selv :)

Først tenkte jeg på å f.eks spille saker som Aint talking bout love.

men, det hadde vært kjipt å skaffa en pedal kun for å spille en sang lissom, så jeg vil ha noe å leke med :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phaser kan brukes til mye. Skru hastigheten veldig lavt, så har du en kjempekul effekt som gir mer variasjon i lyden til både soloer og komping, uten å forkludre hele lydbildet :) Plasser den foran vreng for best lyd.

Jaa..

det med plassering av pedaler kan bli et styr..

men jeg kjører som oftest Gitar-->Volum-->Crybaby-->Delay-->KrankDistortion-->Clean Fender FM65 ;p (må kansje skaffe ny amp i nermeste fremtid?)

blir jo bedre om man delayer en del wah noter istede for å lage wah sound på delay? :P eller hadde det hørtes fett ut?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa..

det med plassering av pedaler kan bli et styr..

men jeg kjører som oftest Gitar-->Volum-->Crybaby-->Delay-->KrankDistortion-->Clean Fender FM65 ;p (må kansje skaffe ny amp i nermeste fremtid?)

blir jo bedre om man delayer en del wah noter istede for å lage wah sound på delay? :P eller hadde det hørtes fett ut?..

Uggh, delay før vreng? Det blir det jo bare graut av. Bytt om på de to :) Ellers ser det greit ut... Plassering av volumpedal varierer litt etter hva du vil oppnå, sånn den er plassert nå vil du få mindre vreng når du demper volumet, plasserer du den til slutt blir den mastervolum :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uggh, delay før vreng? Det blir det jo bare graut av. Bytt om på de to :) Ellers ser det greit ut... Plassering av volumpedal varierer litt etter hva du vil oppnå, sånn den er plassert nå vil du få mindre vreng når du demper volumet, plasserer du den til slutt blir den mastervolum :)

når jeg tenker meg om har du vell rett anngående delay før distortion.

har som oftest faktisk brukt delayen i clean, og så er den kobla for seg selv i forsterkeren til fattern..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imidlertid bruker jeg den nesten aldri,ikke fordi den er dårlig,men fordi flangereffekten generelt ikke brukes

i så mange andre låter enn "Ain't talkin' bout love" og "Purple Rain" :lol:

Ihvertfall ikke som jeg kjenner til.

Jeg bruker min BF-2 i mange låter med bandet mitt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.