Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

squier standar stratocaster


jealei

Anbefalte innlegg

eldre squiere er helt konge, nye er helt på dass. Kjøpte en 92 squier fra japan som onkelen min likte bedre enn flere av sine gitarer. (originale 70 talls strater og les paul'er som han hadde kjøpt på den tida selv) Men mye av de nyere greiene jeg har prøvd er helt på trynet. Så er veldig forskjellig. Ville ikke anbefalt å kjøpe en ny, men en brukt kan godt være et kongekjøp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eldre japan squierne som er gode ligger for tiden svært høyt i pris, så da ender man fort opp med en langt dyrere gitar. Dessuten er det et litt uoversiktelig marked da squier aldri har vært særlig opptatt av å bruke spesifikke modellnummer eller betegnelser. Men for all del, man kan fortsatt få fatt i en god litt eldre squier på e-bay f.eks hvis man følger med litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Squier JV fra perioden 82-84 er the holy grail.

Har hatt 3 av disse og de var fantastiske.

Dette var de første Squierne som ble laget og har ingenting og gjøre

med billigstrattene det står Squier på i dag!

Desverre finner man sjelden disse for en fornuftig pris i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spilt en del på en Squier som er rundt 10 år gammel, sammen med Fender Mexico som er like gammel.

Må bare si at Squieren føltes MYE bedre enn Fender'n, men likevell hørtes Fenderen bedre ut. Og Squieren laget pipelyder under Low-Gain modus og det var umulig å spille på den med mye vreng.

Men jeg er sikker på at det bare var et engangstilfelle (?)

Til cleans låt den fint nok og som sagt behagelig å spille på.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter og prøvd gitaren litt så bestemte jeg meg for og kjøpe den, 2300 er ikke så mye, halsen var god og spille på, pu'ene er sånn midt på treet men de skal byttes uannsett. jeg planlegger og putte inn en humbucker i singelcoil størrelse i brigden, men jeg er usikker på hva jeg skal gjøre med de to andre, skal jeg bare putte vanlige singelcoil der, eller humbuckere i singelcoil størrelse. åssen blir lyden viss jeg bare putter inn humbuckere, vil jeg miste "fender" lyden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.