Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp av ny akustisk gitar


ESPN

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe meg ny gitar i den nærmeste framtid og har sett meg ut en Morgan m/cutaway og stålstrenger. 1300kr i butikk.

Jeg finner lite info & reviews om morgan på nettet og trenger litt hjelp. Har noen her dårlige/bra erfaringer med dette merket?

Mvh Espen (nybegynner)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde vært deg ville jeg ha spart penger en liten stund til. I den prisklassen er det så mye varierende kvalitet, så spar litt til og kjøp en skikkelig gitar du vil bli fornøyd med. Kanskje Ibanez vil funke for deg? Det er uansett andre på forumet her som har mye mer peil enn meg på akustiske gitarer!

Endret av Rednef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde vært deg ville jeg ha spart penger en liten stund til. I den prisklassen er det så mye varierende kvalitet, så spar litt til og kjøp en skikkelig gitar du vil bli fornøyd med. Kanskje Ibanez vil funke for deg? Det er uansett andre på forumet her som har mye mer peil enn meg på akustiske gitarer!

Jepp, jeg prøvde en ibanez hos en kamerat. Den var herlig å spille på i forhold! Men den kostet en del tusen så jeg føler vel at det er mye å legge i en gitar når jeg er på dette nivået.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å huske på, det går på hva DU liker. Ellers er jeg veldig enig med rednef i at det kan være lurt å invistere litt mer i gitar. Selv har jeg ikke likt de morgan gitarene jeg har prøvd. Men Cort syntes jeg har veldig mye fint, og ligger på behaglige priser. Jeg har denne, og elsker den, og det er jo ikke en kjempedyr gitar.

Ting jeg ville fokusert på:

- treverk, om du liker tre/lakken. Jeg liker dårlig helpolerte (hvis det er det det heter) gitarer, og liker bedre trefeelen.

- tung/lett å spille på

- Cutaway vil du muligens ha

- Preamp om du vil.

- Klang, at gitaren låter slik du vil den skal låte er viktig

Hvis dette er en gitar hovedsaklig for å ha noe å spille på ville jeg først fokusert på om du liker å spille på den. Vil fortsatt anbefale å sette seg inn i kjøpet. Du kan få ganske mye gitar for pengene hvis du leter litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror aldri du vil angre på å kjøpe en dyrere og bedre gitar, men har en morgan akustisk selv og er godt fornøyd, også fått høre masse positivt om den av erfarne gitarister, og liker godt lyden selv.

Min erfaring er generelt sett at billige stålstrenger kan være gode, det er el-gitarene en bør være mer skeptisk på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.