Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

nye pickups til Ibanez


GuitarFreak

Anbefalte innlegg

nå som nettsiden til RIFF er åpen igjen så satt jeg og så litt rundt, og så at de nå hadde Dimarzio evolution DP159 og Dimarzio D-SONIC F-SPACED, så har jeg en Ibanez RG370 som trenger nye sånne :D

noen som vet noe om disse pickupene? leste litt og fann ut at den førstnevnte var orginalt designet til steve vai?

kan jeg bruke begge? RG'n har HSH-oppsett

noen som kan hjelpe meg å finne ut hvilke jeg bør putte inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke absolutt de mikkene du vil. Evolution finnes i utgaver for hals- og stolposisjon. D-Sonic egner seg trolig best til stolposisjon.

Hvilke du bør bruke derimot... Det finnes et hav av ulike mikker. Type musikk har en god del å si. Jeg liker AirNorton/ToneZone som jeg har i en av mine, men vil ikke putte det samme i en annen gitar. Så godt liker jeg dem ikke. ;) Selv om det ikke er noe fasitsvar, hva bruker dine favoritter? Og andre som klarer å skape tilsvarende lyd? Mikkene er ikke all lyd i seg selv, men i det minste et godt utgangspunkt.

Om du bør oppgradere en RG370 med mikker til tusenlapper... Jeg ville ikke gjort det. Jeg ville holdt ut med de mikkene som stod i. Evt. kjøpt noe brukt for å teste. Men, det er fullt og helt opp til deg. Har du lyst har du lov. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt dem på eBay istedet, der får du et sett med slike pickups for samme pris som én på RIFF.

Når det er sagt, så bør du forøvrig høre på den grønne hoppende frosketingen -- se litt på hva slags musikk du tenker å spille, finn artister som har en tone du liker, og prøv deg frem. Eller gå din egen vei og skap en unik tone som tilhører DEG (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.