Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dersom du trudde kabinettet ikkje hadde noko å seia for lyden...


Anbefalte innlegg

Jeg solgte mitt Marshall 1960 kabinett og kjøpte et Mesa 2x12, kan ikke akkurat si at jeg angrer der :)

Blir vell et 4x12 etterhvert men jeg har alltid ment at kabinettet har veeeldig mye å si for lyden din så har man en bra amp og dårlig kabinett får man jo ikke utnyttet ampen i det hele tatt så jeg er glad for at denne tråden ble startet, spessielt at du bruker lydklipp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de Mesa kabinettene er jo så sinnsykt dyre. Vet ikke om jeg har sett noe billigere enn 7000kr på bruktmarkedet for 4x12.

Mitt kabinett er Hughes&kettner v30 4x12 som koster 11 000kr i butikkene. Kjøpte det for 4 500 brukt fordi merket ikke er like populært som Mesa og svært få har hørt om dem. Kabinettet er nesten helt nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de Mesa kabinettene er jo så sinnsykt dyre. Vet ikke om jeg har sett noe billigere enn 7000kr på bruktmarkedet for 4x12.

Mitt kabinett er Hughes&kettner v30 4x12 som koster 11 000kr i butikkene. Kjøpte det for 4 500 brukt fordi merket ikke er like populært som Mesa og svært få har hørt om dem. Kabinettet er nesten helt nytt.

Jeg testa en gang et Hughes&Kettner stack med amp og 4x12 kabinett. Det låt ganske greit, men ikke fantastisk. Etter å ha spilt litt på det pøvde jeg å koble ampen på et annet kabinett fra Laney, med det resultatet at det hørtes absurd fett ut. Samme (billige) amp med de nøyaktig samme instillingene, med mye vreng på. Kabinettet fra Laney gjorde pluttselig at jeg kunne funnet på å kjøpe ampen... (Endte med å ikke kjøpe noen av delene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det låt bra med begge kabinettene, litt mer classic rock sound i 2x12 kabinettet. Noen som har testa Orange 2x12 kab? Regner med at det er det meste jeg kan koble til Orange Rocker 30 comboen min?8 ohm's og 16 ohm's inngang på den. Tror det sitter Celestion Vintage 30's i dem. Trenger litt mer trøkk enn den boksete lyden fra åpen combo med 1x12 Vintage celestion 30 element.

kan det orangekabinettet kobles til Marshall Silver jubilee 50/25 W toppen min. Sitter 4x12 Celestion G12 - 75 W i silverkabinettet mitt. og hvis jeg kan plugge in 2x12 orangekabinett så slipper jeg å bytte elementer i Silver kabinettet. Det er bryter for 4,8 og 16 ohm på den.

Endret av Black Dog
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.