Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kondismikk


ChrSB

Anbefalte innlegg

Er den tess til opptak, altså? Er ikke den laget som sånn målemikrofon, slik at mans skal stille riktig EQ og slikt sammen med sånn frekvensmåleduppeditter?

Det er riktig det er en målemikrofon. Jeg bruker den til å kalibrere eq/romkoreksjon i stereoen.

Koblet den til mixeren mer for morro og ble overrasket over hvor bra det låt.

Søkte litt på nettet og fant at gutta kjører dem i par eller to par for rom/overhead mikking.

Der er flere slike tråder om man googler litt.

http://acapella.harmony-central.com/showpo...amp;postcount=8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studio Projects B1 er også et godt alternativ. Det hele koker ned til hva du skal bruke det til. Er det overheads til trommer tror jeg heller jeg ville kjøpt Joe Meeks sine overheader enn ECM8000 fra Behringer, JM scorer bedre og koster ikke så mye mer. Studio Projects er alternativ til BEhringer B5...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele koker ned til hva du skal bruke det til.

+1

Eg dreit meg litt ut der. Sitter med ein mik eg skal ta opp vokal med som egentlig skuffer meg stort på det området. Eller det går med litt triksing og miksing, men det er ein veldig "sann" mikrofon. Har du stygg stemme, får du stygg stemme. Men til akustisk gitar? Duværden for ein mikrofon det blir da!! Det er forresten ein TSM MT47.

Endret av p_bassmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er faktisk dette det kanskje det beste: SM57. Det vil eg tørre og påstå at er den mest brukte mikken til mikking av gitaramper opp gjennom tidene.

Men skal du ha kondis brukte eg engang ein AKG preception 200 som ga et bra resultat. Denne funker og bra som overheng til trommer og er ein god vokalmikk for prisen. Veldig god allrounder vil eg si.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.