Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar fra U.S.A på vei!


razorback94

Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig fått den!!!!

MEN!

Det er ikke sjans i helvette får at jeg får jævelen i rikitig tuning!

Har fulgt denne videoen:

Men når jeg skal låse strengene å skal finstemme, så endre pitchen seg på alle strengene når jeg skrur på en skrue.

Vet at det er litt dårlig forklaring, men er det noen som har noen ideer på hva jeg gjør feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har jeg endelig fått den!!!!

MEN!

Det er ikke sjans i helvette får at jeg får jævelen i rikitig tuning!

Har fulgt denne videoen:

Men når jeg skal låse strengene å skal finstemme, så endre pitchen seg på alle strengene når jeg skrur på en skrue.

Vet at det er litt dårlig forklaring, men er det noen som har noen ideer på hva jeg gjør feil?

Det beste er å få noen til å vise deg, gjøre det sammen med deg. For min del gikk det overraskende enkelt da jeg satt med skype og en kompis forklarte meg forløpende hva jeg skulle gjøre mens jeg hadde på webcam slik at han kunne se alt. Etter det fikk jeg ganske greit teken på det, men siden jeg er helt manisk på å stemme opp og ned mine gitarer solgte jeg floyd gitaren min. Lat ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er pga halsprofilen. CFH/DFH har samme (eller ihvertfall lik) halsprofil som razorback, og vil dermed sannsynligvis være "bedre" å spille på, ihverfall i dine hender.

Det forklarer saken. Som herremannen du svarte er jeg, grunnet ti overdimensjonerte tommeltotter, meget begeistret for profilen på razorbacken, hvilke andre gitarer finnes/kan anbefales med samme type profil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått den!!!!

MEN!

Det er ikke sjans i helvette får at jeg får jævelen i rikitig tuning!

Har fulgt denne videoen:

Men når jeg skal låse strengene å skal finstemme, så endre pitchen seg på alle strengene når jeg skrur på en skrue.

Vet at det er litt dårlig forklaring, men er det noen som har noen ideer på hva jeg gjør feil?

du må finne en "balanse" imellom trekk-krafta fra strengene og fjærene under,

tro meg, det kan ta tid,.

og ja.. når du f.eks slakker en streng, så trekker tremoloen enda litt mer enn strengene, så da kan pitch på de andre strengene gå opp osv osv..

så du må ikke stemme en og en streng, du må stemme alle gradvis oppover..

når du først skjønner hva jeg mener, så skal du få det til, tar tid å sette opp uansett.

Og gitaren må være sånn pase stemt, finsjekk et par 5 ganger før du låser strengene..

viss ikke stemmingen er riktig da, så kan det godt hende du ikke får den riktig stemt,

unless du virkelig gjør "feil" med tremoloen,, sett et par folk som har tremoloen helt "trekt opp" av strengene, så dem stemmer, og strengene trekker mye mer enn fjærene, og til slutt står tremoloen i været.. ser teit ut, og er virkelig kjipt å spille med på flere måter spørr du meg.

jeg vil helst ikke endre streng-tykkelse eller tuning :P

så jeg kjører med ganske tynne .9`ere i E tuning :P på ibanezen.

kjører .11 på peaveyen i enten B eller D standard :P

Endret av xshorteyx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forklarer saken. Som herremannen du svarte er jeg, grunnet ti overdimensjonerte tommeltotter, meget begeistret for profilen på razorbacken, hvilke andre gitarer finnes/kan anbefales med samme type profil?

Yamaha-kassegitaren min har ihvertfall en veldig fin V-hals :ninja:

vet igrunn ikke om noen andre. men dean har mange fine gitarer da. sjekk ut soltero standard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.