Web Analytics
Jump to content

Orange Rocker 30 Combo problem

Black Dog
 Share

Recommended Posts

Hei har et problenm med min Orange rocker 30 combo. Det kommer en sånn rar summe/durelyd, som liksom kommer som en etterlyd, når jeg spiller palmmute og stopper opp og når jeg spiller på basstrengene på gitaren. Det gjelder bare når jeg bruker neckpickupen. Noen forslag til hva det kan være?

Neckpickupen har jo mer bass enn bridgen?

For meg så høres det ut som et sprengt element.. Har hørt høyttalere som er sprengt pga for mye bass under høyt volum. Da lager de en slags dirre/buzz-lyd under høyt volum eller med mye bass.

EDIT: Ellers kan det jo være at neckpickupen din er litt løs og lager vibrasjoner som du hører i forsterkeren.

På Les Paul gitarer kan plekterbrettet også lage vibrasjone rdersom det er litt løst. Men dersom det bare skjer med bridge-pickupen, så vet jeg ikke helt.

Edited by Troll

Neckpickupen har jo mer bass enn bridgen?

For meg så høres det ut som et sprengt element.. Har hørt høyttalere som er sprengt pga for mye bass under høyt volum. Da lager de en slags dirre/buzz-lyd under høyt volum eller med mye bass.

EDIT: Ellers kan det jo være at neckpickupen din er litt løs og lager vibrasjoner som du hører i forsterkeren.

På Les Paul gitarer kan plekterbrettet også lage vibrasjone rdersom det er litt løst. Men dersom det bare skjer med bridge-pickupen, så vet jeg ikke helt.

Har ikke på høyt volum heller, Har prøvd den på høyt volum, men har spilt mest med bedroom nivå. har ikke plekterbrett på Les Paulen heller. Elementet bør jo tåle forholdvis høyt volum da??