Web Analytics
Jump to content

Teknisk; størrelse på umbraco til broen?

Wikket
 Share

Recommended Posts

Jeg må justere de små boltene som jeg antar regulerer høyden fra strengen til kroppen på broen. Det er to slike skruer pr ting som regulerer individuell strengehøyde. Det ser ut til å være hexagonale skruer som bruker umbraco, men hvilken størrelse... Gidder ikke å drasse med meg gitaren til en butikk med sånt (chlas olson?, jadajada sikkert feil stavet). Det er en fender strat deluxe bro mer spesifikt, men de bruker vel samme bolter/skruer på det meste?

Edited by Wikket

Det skal da følge med en slik til gitaren,men uansett,størrelsen er 0,050 tommer.

Når det er sagt så stopper de fleste unbrakosett på 1/16 tomme som den minste nøkkelen (0,050 er 1/20 tomme)

Tror du skal slite med å finne denne nøkkelen en fredags ettermiddag :lol:

Ville satset på en gitarsjappe som selger Fender heller enn Clas Ohlson.

Kjøpte et sett med denne nøkkelen hos TESS for over 200 kr.etterpå fant jeg den originale i en lomme i gigbagen :blush:

Det man skal være oppmerksom på er at Amerikanske fendere bruker unbrako skruer laget etter dimensjoner i tommer og ikke mm. Du kan ofte finne en metrisk (cm, mm) som nesten passer, men du ender bare opp med å slite ut skruen eller nøkkel som oftest. Sadlene på Fender er 0,050 tommer hvis jeg ikke husker feil.

Jeg ser Jantore har linket til riktig type nøkkel