Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Strat CS Gilmour Signature


Cleffy

Anbefalte innlegg

gilmour har jo også et emg signatur sett man kan hive på.... hadde det på min mexican og likte lyden,men om den var lik gilmour sin? vet ikke jeg,prøvde egentlig ikke å etterligne,men likte lyden jeg klarte å få ut av den:)

Men det settet har ingen ting med "The Black Strat" å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som castor sier... Om du jager Gilmour-lyden, er det mange fine bokser du mÃ¥ ta deg rÃ¥d til ogsÃ¥;)

Ã…h? Hva er det som er typiske Gilmour effekter da?

Jeg ville anbefalt en American Highway 1 Strat. Koster vel 9 000 eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, fin den, men ser ikke helt hvorfor man skal betale 9 høvdinger for en brukt strat (brukt er brukt, altsÃ¥ kjøpt "som den er"), nÃ¥r man fÃ¥r en ny for 10 og plekterbrett for et par hundre kr... ;)

Men da er vell saken grei da?

Viss du har pengene, og du har lyst å kjøpe en svart strat + et plekterbrett... så kan du vell bare gjøre det.

Edit*

Ps. bare si til kona att den kosta halvparten av hva den egentlig gjør :P

SÃ¥nn funker uansett :D

Endret av xshorteyx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havner mer og mer på den tanken ja. Sjekka litt rundt pÃ¥ forskjellige nettsteder, youtube-tester, etc, og kommet fram til en vanlig american standard virker som tingen for meg. Det er jo en investering, sÃ¥ om det koster 7 lapper eller 10 lapper spiller liten rolle, det viktigste er at jeg kan kose meg med den i lang tid fremover uten Ã¥ angre pÃ¥ kjøpet. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havner mer og mer på den tanken ja. Sjekka litt rundt pÃ¥ forskjellige nettsteder, youtube-tester, etc, og kommet fram til en vanlig american standard virker som tingen for meg. Det er jo en investering, sÃ¥ om det koster 7 lapper eller 10 lapper spiller liten rolle, det viktigste er at jeg kan kose meg med den i lang tid fremover uten Ã¥ angre pÃ¥ kjøpet. :D

Du vil nok ikke angre på en fet strat nei ;)

Kjøpte nylig en Fender am. strat yngwie malmsteen signatur.. den er utrolig kos! :D

Har aldri vært strat-typen, men den er utrolig fet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, topp det og! Men på den siden jeg viste har du alt om hva utstyr han brukte pÃ¥ de forskjellige platene og konsertene og om alle gitarene. Han har ogsÃ¥ prøvd ut NOS utgaven av "blackie" som han har skrevet noen sider om!

Men en kompis av meg kjøpte en svart strat som han bygget om til "blackie". Ble mye billigere en å kjøpe coustum shop sin! Bestillte bare mikker og elektronikken på eBay! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en kikk her hvis du vil ha deg en Gilmour strat:

http://fendrupcustomstrats.auctivacommerce...%2fDefault.aspx

Han lagde ett custom Gilmour plekterbrett med samme mikrofoner som på Custom Shop straten til Gilmour, og med den ekstra 2-veis bryteren for neck/bridge kombinasjon, og han monterte det pÃ¥ ett svart 1-lags akrylisk plekterbrett med avrunda kanter. Det er akkurat slik det er pÃ¥ Gilmour sin. Jeg fikk han til Ã¥ sende en kortere tremolo arm, for som du sikkert har lagt merke til er Gilmour sin kortere enn den du finner pÃ¥ vanlige fendere.

Bare send meg en PM hvis du har flere spørsmål om Gilmours gitarer/pedaler/forsterkere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.