Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kabinett


FatCat

Anbefalte innlegg

Hei!

Hva er egentlig forskjellen mellom to 4*12 kabinett med samme høytalere? Ser at et Line6 cab med 4 vintage 30's koster bare litt over 3000, mens et Rivera K412T koster 11500. Jeg kan ikke helt sjønne at to relativt like kabinetter kan ha så stor prisforskjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merke betyr jo en del..

Men så har vel dimensjoner og kvalitet en del å si?

Jeg vet ikke helt.. Men finnes det originale og "uoriginale" v30 elementer?

Så vid jeg vet det så koster v30 ganske mye. Litt rart at et nytt kabinett kan koste 3k.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Line 6-kabinettet som koster ca 3000,- må vel være Spider-kabinettet, og det har da ikke V30? Vintage-kabbet koster nærmere 8000,-.

Billigste kabinettet med V30 må være Morgan sitt, til ca 5000,- :) Det vil jeg ha!

Prisforskjellen ligger vel i merket, produksjonskostnader og -sted. Jeg hadde ikke hørt forskjell på Morgan og Rivera tror jeg :rolleyes:

Endret av Pellick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle Celestion V30 anno 2008 lages i Kina.

Elementer i produsert i UK har mer fancy navn og koster 2 og 3 ganger mer...

Vi hadde en slik diskusjon for en tid tilbake da vi oppdaget at Harley Benton (thoman)

leverer komplette V30 kabinetter til lavere pris enn hva elemtene koster i løssalg.

Konklusjon ble vel at så lenge størrelsen (volum) på kabinettet er indentisk burde det

låte likedan. I hvertfall når man likevel nærmikker et av elementene.

Der er noe kvalitetsforskjell på tolex, grillstoff og annen hardware.

Thomannkabinettene 2x12 og 4x12 lages i kryssfiner og ser ut til

å være bygget tilnærmet idenstisk til Marshall sine trekasser.

http://forum.gitarnorge.no/index.php?s=&am...opic=13366&

Harley_Benton_G212_Vintage_08.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billigste kabinettet med V30 må være Morgan sitt, til ca 5000,- :) Det vil jeg ha!

Ingen grunn til å styre lystene siner her :rolleyes:

Jeg har 4x12 v30 Morgan kabinett. Kabinettet låter fett som bare det, til min

dual rectifier synest jeg det låt merkbart bedre enn rectifier kabinettet (dog, forskjellige

rom). Følelsen av kvalitet er definitivt tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Line 6-kabinettet som koster ca 3000,- må vel være Spider-kabinettet, og det har da ikke V30? Vintage-kabbet koster nærmere 8000,-.

Billigste kabinettet med V30 må være Morgan sitt, til ca 5000,- :) Det vil jeg ha!

Prisforskjellen ligger vel i merket, produksjonskostnader og -sted. Jeg hadde ikke hørt forskjell på Morgan og Rivera tror jeg :rolleyes:

Hei!

Jeg har et Morgan-kabinett som du snakker om. Det skal jeg selge til en veldig billig penge, fordi det aldri har, og aldri blir brukt. Ta kontakt om du ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.