Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jaqcues Fuse Blower II


Gnome

Anbefalte innlegg

Etter en ukes venting, fikk jeg endelig min etterlengtede pedal: The Fuse Blower, laget av en genial, Tube Screamer-fanatiker. Mer info og bilder finnes på www.ts808.com ;) .

Dette må jeg si er den mest allsidige Distortion/OD pedalen jeg noen sinne har sett, du får alt fra litt vintage Hendrix-aktig lyd, til mer moderne High-Gain, veldig morsomt leketøy. Det eneste som gjenstår nå, er å få overhalt preampen min, pedalen har for høy gain for den, og da grumser den det veldig til. Må få bytta et par 15 år gamle kondiser, som egentlig burde ha vært bytta for 3-4 år sia...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, som sagt klaget jeg over litt grums i starten, en klage som ble feid langt bort etter kveldens band-øving. Det er en DS-1, med fetere lyd, mer gain, og en masse muligheter, så, egentlig er det ikke en DS-1. Og det morsomste med den, fant jeg ut, var at jeg har en 3 års, no questions asked warranty, så jeg kan hoppe på den på scenen i to timer, knuse den fullstendig, og få en ny en, nesten hvertfall...

Lydmessig:

Den er veldig klar, spesielt i toppen, og med lav innstilling på tone kontrolleren, kan du få nesten-petrucci lyd på soloene, og med litt vridning på "EQ'en", kan du få enda fetere og kulere sololyd. Hvis du drar på skikkelig i bånd, vil du fort merke at du ikke får en rundere og rundere lyd, du får mer og mer bass-boost, og beholder den klare toppen, noe jeg liker veldig godt, som gjør at den utklasserer DS-1'en fullstendig. For de som har lest om den, vet de at EQ'en ikke trekker fra, men booster, noe som gir flere muligheter, og bedre lyd.

Tone kontrollleren er det også noe festligt med, den lyder kult på alt fra klokken 10 om morran, til "full guffe". Den skal liksom gi kontrasten mellom en myk amp, og en mer nasal amp, noe den gjør ganske bra, uten å bli for hard i toppen på noen måte.

Kvalitetsinntrykk:

Bare ved å ta på den, skjønner du hvorfor Jacques tør å gi en så gavmild garanti som det han gjør. Alt er tungt og godt armert, bortsett fra knappen, som i tillegg til å tåle nesten alt, bare trenger en liten tuch, og den er på, noe som jeg igjen liker. Også kommer lyden med en gang, ikke etter 20ms.

Annet:

Dette er en veldig allsidig pedal, den har 6 kontrollere, hvor samtlige gjør noe, både direkte og indirekte med tonen, volum knotten sitter før kretsen, noe som gjør at denne også styrer gainen, på en måte, men den påvirker ikke for mye, akkurat passe.

Han som testet den for musikkpraksis, likte den åpenbart ikke. Han sa at enten liker du den eller så liker du den ikke, noe som jeg synes preget teksten hans litt for mye. Men til dere med musikkpraksis, sett denne lille reviewen opp mot hans, så får du kanskje et endelig svar, jeg liker den, han liker den ikke.

Features:

Bass Boost, Mid Boost og Treble Boos kontrollere, volum, tone og fuzz/gain kontrollere. Den kan enten drives av batteri (9v), eller med adapter (2mm jack). Den har i tillegg en split funksjon, noe som gjør at du kan powre to pedaler(eller fler) med ett adapter, i mitt tilfelle denne og en GCB-95. Den er rød, og har en indikator led, som er ganske kraftig i forhold til mange andre pedaler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja... ville heller kjøpt en god gammeldags ts808 jeg(yepp.. de er kommet i produksjon igjen..)... men men... må prøves før kjøpes uansett... bruker selv en h&k tubefactor foran forsterkeren... er fornøyd med den... eq skal stilles på ampen.. hehe.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.